Netdoktor.dk - Danmarks uafhængige leksikon om sygdomme
Indstillinger

Hva er det så ??

Redigeret 29 december, 2009, 03:31 i Endometriose
Jeg har lige været inde og få lavet en kikkertundersøgelse, da alle mine symtomer pegede på endometriose. Men de fandt heldigvis/desværre ikke noget, ikke at jeg ønsker at have det, vil bare meget gerne have at svar på alle mine smerter. Det eneste de fandt var noget rødt omkring livmoderen, det har de så taget en prøve fra som jeg vil få svar på om ca 2 uger.
Lægen mente jeg skulle få min egen læge til at henvise mig til en tarmundersøgelse, har da også for mange år siden fået diagnosen irriteret tyktarm, ved at en læge kiggede på min mave. Dengang sad det også kun i venstre side, hvor det nu er i hele underlivet.
Er der nogen der har haft symtomer på endometriose hvor det så har været noget andet ?? Og hva var det så ??

Kommentarer

  • Indstillinger
    Det var muskelsmerter. Og det kan virkelig være meget slemt.
  • Indstillinger
    Tak for svar. Hva gjorde de så ved det ?? Og hvor længe havde du symtomerne ??
  • Indstillinger
    Uh, jeg havde dem længe. Jeg var til undersøgelse på rigshospitalet, men der var ikke noget at se. Så jeg fortsatte med smerterne i flere år. Og de var virkelig slemme. Jeg er ellers ikke så pivet. De var der ikke konstant, men nok til at plage.
    Det var en meget dygtig fysioterapeut, der fandt ud af det. Hun kunne ikke give massage på underlivet, men trykkede hårdt i stedet. Det gjorde meget ondt, men det virkede.
    Hun kaldte det for mørbrads muskelsmerter. Og det gjorde ondt i hele underlivet.
    Jeg ved naturligvis ikke, om det er det du fejler, men nu har du en ide, som kan efterprøves. Det er ikke det første læger tænker på. Jeg er ikke sikker på, de er klar over hvilke smerter det kan give.
    Jeg gik og krøb sammen sommetider, af smerter.
  • Indstillinger
    De talte faktisk om at jeg var meget spændt i bækkenmusklerne, og så at jeg skulle få undersøgt tarmen. Men hvordan kan det give så mange smerter under menstration og sådan. Men de ved jo hvad de laver, og man kan jo ikke ungå at se hvis det havde været endometriose når de nu har været inde og kigge.
    Mange tak for dine svar, håber at du er blevet smertefri.
  • Indstillinger
    Nu har jeg fået svar fra lægen, det var endometriose. Nu går jeg bare og venter på svar fra sygehuset om hvad det nu skal ske. Hvad skulle i efter den første kikkertundersøgelse hvor de fandt endo ??
  • Indstillinger
    hej

    det kommer an på hvor det sidder og hvor voldsomt, mit sidder i tarmen. menjeg fik så p.piller som skal holde det nede indtil jeg vil prøve at få børn:=)

    karina
  • Indstillinger
    Hvordan finder de ud af om det sidder i tarmen, eller om det sidder inde i livmoderen/æggestokkene ? Tænker, det kan de vel ikke se på en kikkert.
Log in eller Registrér for at kommentere.