Netdoktor.dk - Danmarks uafhængige leksikon om sygdomme
Indstillinger

jeg vil SÅ gerne smide mine briller

Redigeret 6 december, 2009, 09:57 i Åben debat om øjne
Jeg har brugt briller i 20 år på grund af alder, Kan man Blive for gammel til operation i Øjet?

Kommentarer

  • Indstillinger
    Jeg ved ikke om man kan blive for gammel, men du kan da ringe og høre.
    Det jeg ville sige er, jeg har fået skiftet glas hvert år i flere år nu, sådan har mine øjne ændret sig.
    Du skal vist spørge nogen, der virkelig ved noget om det. Der er mange ting, der skal tages i betragtning. Det ved jeg fra min søn.
    Han var meget nærsynet og er glad for operationen. Han var vist 49, da han blev opereret.
    Da jeg jo er så ung af sind har jeg en veninde på 52 år. Hun vil have det gjort nu.
    Du skriver jo ikke, hvor gammel du er, så jeg ved ikke om oplysningen hjælper.
  • Indstillinger
    0m du kan blive for gammel til operation ---det kommer vel an på hvad du fejler ---jeg kender mange der bliver oppereret for grå stær ---langt op imod 80 år
  • Indstillinger
    Jeg tror vedkommende mente en laseroperation for at få korrigeret synet.

    Men måske har jeg misforstået det.
  • Indstillinger
    Rigtigt mange mennesker bruger briller - og vel nok de fleste over 40-50, men er det rigtigt, at man bare kan blive opereret for alle slags nedsat syn? Jeg ved godt, at man kan for grøn og grå stær og visse deciderede øjensygdomme, men almindelig korrektion?

    Det vidste jeg ikke - så det vil jeg da gerne høre om, hvis nogen kan fortælle.

    Jeg er langsynet - rent aldersbetinget, og det betyder også at jeg hvert 3.-4.år skal have ny styrke i brillerne; har egentlig opfattet det, som en helt almindelig udvikling, som man altså ikke kunne gøre det store ved, men hvis jeg bare kan smutte hen og få en operation, så vil det da bestemt være noget, jeg ville overveje - især da, hvis det er samme solstrålehistorier, som jeg gang på gang hører fra folk, der er blevet opereret for stær.
  • Indstillinger
    Det er vist ikke alle, hvor øjnene egner sig til det. Min søn var da til nogle undersøgelser først.
    Han var meget nærsynet. ca minus 8

    Han var egnet til en operation. Men senere ændrer øjnene sig igen, så helt slipper han sikkert ikke for briller. Men det er jo en stor lettelse, alligevel.
    Sygesikringen betaler heller ikke i alle tilfælde.
    Jeg ville da råde dig til at kontakte en klinik og forhøre dig om det.
    I sjældne tilfælde kan det gå galt, så det skal man også tænke på.
    Min søn blev opereret på Hamlet.


    http://www.netdoktor.dk/ojne/langsynethed.htm
  • Indstillinger
    jeg syntes vinnie skal uddybe lidt nærnere hvad det er hun vil opperes for ---ellers bliver det den helt store gætte konkurance----VENLIGST
  • Indstillinger
    persille1persille1
    Redigeret 6 december, 2009, 15:32
    Jeg gør venligst opmærksom på, det var lotte123 , jeg svarede.
  • Indstillinger
    Hej Persille.

    Ja, jeg blev egentlig bare lidt paf, for hvis man "bare" kan opereres for en hver form for synsnedsættelse, så undrer det mig da såre, at så mange bruger briller.

    Derfor var jeg udelukkende nysgerrig for at høre, om der var noget i den "verden", jeg slet ikke havde hørt om, og forbavset over at vi ikke oversvømmes med reklamer for den slags.

    Jeg er efterhånden kommet op på + 3-4 stykker, - og endda kun i læsefeltet - så jeg klarer den nok, men med de priser, jeg sidst måtte af med, så ville det da være skønt, hvis man en gang for alle kunne betale et beløb, og så var den klaret. Sådan er Verden ikke skruet sammen, jeg ved det... :-)

    Men Solo har ret - det kunne være trådstarter kunne hjælpes bedre, hvis hun konkret skrev, hvilken lidelse, hun vil opereres for.
Log in eller Registrér for at kommentere.