Netdoktor.dk - Danmarks uafhængige leksikon om sygdomme
Indstillinger

Mærkelig lille knop ved ringmusklen.

Jeg har i en ca. 2 måneder haft smerter, når jeg har været på stort. Det føles som om at jeg er ved at revne eller at der kommer knive ud. Jeg har prøvet det én gang før for noget tid tilbage, hvor der også nogle få gange var lidt blod på papiret. Det gik så væk igen, men nu er det kommet tilbage, dog uden blod.

Det har undret mig lidt, for hvis det bare var en revne ved endetarmen ville det da være mærkeligt, hvis den ikke var vokset sammen på 2 måneder. Så jeg kiggede i dag, og helt inde i "hullet" er en lille bitte knob. Man kan kun se den hvis jeg presser lidt ud med ringmusklen. Den er rød. Den kunne næsten ligne en lille bums der ikke er moden endnu, men den gør ret ondt når jeg trykker på og omkring den.

Jeg prøvede at trykke lidt på den med en vatpind, og det er ligesom at det er en lille hudflap eller sådan noget? Som om at der måske er et hul i den, eller ligesom når man falder og slår sig, hvor halvdelen af huden så stadig hænger fast...

Kan det være en hæmoride?
Er der nogen af jer der har prøvet det samme?

Hilsen fra den bekymrede og lidt flove.

Kommentarer

  • Indstillinger
    Hvad er du flov over???

    Det kunne tyde på en hæmoroide, som der kan fås en effektiv salve for, som virker i løbet af kort tid. Kontakt din læge og forklar problemet.

    Og - husk lige det er en helt almindelig lidelse, som din læge hører om næsten hver dag. Det er altså en lille smule latterligt at gå og døje, fordi lidelsen sidder et sted, som nogen - hvem det så er??? - har besluttet skal hedde sig at være pinlig.
  • Indstillinger
    Kan man ikke købe den salve i håndkøb. Ja, jeg er ikke helt sikker, men jeg tror det.
  • Indstillinger
    Jo, noget kan man vel købe i håndkøb, det mest effektive er dog stadig på recept, men er det ikke væsentligt at finde ud af, om det nu er en hæmoroide, eller om det måske er noget andet, som måske kræver en helt anden behandling?
  • Indstillinger
    Er hæmorider så små?

    Jeg har hørt at det kun er ældre mennesker der får dem, så når man som 19-årig tror at man har en... så er det da lidt pinligt. :(
  • Indstillinger
    Hæ hæ, nej, det er ikke kun ældre mennesker.
    Jeg kan huske min første mand havde nogle. Han var kun i tyverne. Jeg købte noget salve til ham.
    Da jeg ventede mit barn, jeg var også kun 21 år fik jeg åreknuder i skridtet. De forsvandt igen.
    Hæmorider er jo åreknuder.

    http://www.netdoktor.dk/vagtlaegen/fakta/haemorider.htm
  • Indstillinger
    Øv, så er jeg måske bare uheldig...

    Nu skal jeg desværre på ferie fra imorgen og 14 dage frem, men når jeg kommer hjem igen, så må jeg vidst hellere søge læge.
  • Indstillinger
    Rigtig god ferie - bare det var mig, det kunne jeg godt lige bruge :-)

    Men - når du nu er kommet hjem, kan du så ikke prøve at forklare, hvorfor det er pinligt?? Hæmorroider forekommer i alle aldre.

    Jeg forstår simpelt hen ikke at nogle sygdomme/lidelser skal være mere pinlige en andre. Det er ofte i forbindelse med endetarmen eller kønsdelene, at der øjensynligt findes denne underlige indstilling. Jeg tror faktisk at mange går rundt og døjer i årevis, netop fordi, de er flove og synes, det er pinligt.

    Hvis det nu var en lille byld ved næsen, så ville man jo slet, slet ikke tænke sådan, men netop hurtigst muligt finde ud af, hvad det kunne være, og så få problemet afhjulpet.

    Kan nogen måske forklare mig disse fordomme - for jeg fatter det simpelt hen ikke.
  • Indstillinger
    Det er jo netop fordi at "det" sidder på et privat område. Folk er jo heller ikke ellevilde når de skal til f.eks gynækolog.

    Jeg ved heller ikke om jeg er flov - jeg synes bare det er rigtig træls, at jeg skal op til min læge, som jeg har haft hele mit liv, og jeg så skal smide bukserne for ham. Jeg er vidst ret privat med sådan noget. Men jeg skal til lægen, helt sikker, for det gør ret ondt når jeg er på toilettet nu, og så skidt med om det bliver pinligt at han skal kigge mig op i måsen.
  • Indstillinger
    Jamen, så prøv at købe noget bedøvende salve på apoteket. De har noget netop til hæmorider. Så kan du jo se om det hjælper.
  • Indstillinger
    Får det bedøvende creme den til at gå væk? Tvivler også på at jeg kan forklare en Thailænder, hvad en hæmoride er... *g*
Log in eller Registrér for at kommentere.