Netdoktor.dk - Danmarks uafhængige leksikon om sygdomme
Indstillinger

jeg har mere lyst til sex end min kæreste :O(

Redigeret 4 december, 2009, 04:32 i Kvindelige sexproblemer
Kære brevkasse
jeg er kvinde på 44 år, jeg er fraskilt efter 18 års samliv. det er nu efterhånden 13 mdr. siden jeg fik en kæreste, (og det var osse det som i realiteten gjorde udslaget for skilsmisse.) og jeg har fra starten været meget forelsket, faktisk har jeg været kæreste med ham før, og det går helt tilbage til folkeskolen i de helt små klasser, manden har fulgt mig igennem alle disse år, med jævne mellemrum er hans navn dukket op, og da det er ganske sjældent var det hellere ikke ret svært at finde han på facebook, hvilket da også lykkedes ganske godt............... livet har givet mig en ny demintion........... han er alt det som jeg igennem mange år har længtes efter. vi bor hver for sig, og ses desværre ikke så tit som vi kunne ønske og tit og ofte er der mange hensyn der skal tages, da bøde han og jeg har hjemmeboende børn, i teenager alderen. jeg savner meget det at være sammenboende og være fælles om al ting. jeg har ikke som han det store behov for at være alene og indimellem trække mig tilbage, for at være sig selv. og når han gør det, så går jeg nærmest i panik og frygter at han ikke længere elsker mig eller at han i værste fald ønsker at forlade mig. det har et stykke tid været sådan at hans lyst til mig er faldet drastisk, faktisk har han sagt at han føler sig presset til at elske med mig hver gang vi skal sove sammen, jeg prøver virkeligt at lægge bånd på mig selv, og førsøger at skjule mine følelser og lyst, men der skal ingenting til , faktisk behøver han bare at kigge på mig det er nok, så har jeg lyst til at elske med ham. han har sagt at han ikke vil tunge kysse fordi det forbinder han med sex, og derfor undgår jeg det, underlig fornemmelse , jeg elsker ham rigtigt meget, han betyder alt for mig. når jeg er sammen med ham føler jeg mig som et helt menneske, og når vi elsker med hinanden føler jeg mig smuk, som en rigtig kvinde, jeg har forsøgt at snakke med ham om det, og han siger bare at han føler han har en blokering når han ved at hans datter er i samme hus kan han ikke elske med mig, og han siger at han ikke har det sammen behov som mig, og jeg har osse spurgt ham om det måske kunne være fordi han ikke har lyst til mig, men han siger at det ikke har noget med mig at gøre, han har lyst men indimellem gider han bare ikke. enten er han træt eller børnene er i huset. jamen der kommer mange undskyldninger......jeg forstår det ikke , de første 8-9 mdr. sov vi aldrig sammen uden at elske, men nu kan der godt gå 14 dage endda mere, selv om vi flere gange har muligheden, det er et stort problem for mig, jeg tænker på det hverdag, faktisk rigtigt meget, jeg nyder meget at vide han ikke mangler noget, og det gælder også seksuelt, jeg føler at det er fordi jeg måske ikke er sexet nok eller osse gør jeg det forkert, jeg føler mig meget frusteret, han er jo manden i mit liv, og jeg ved simpelhen ikke hvad jeg skal gøre, nogle gange forsøger jeg at undgå at sove sammen med ham, fordi jeg ved at det bliver et problem, hvis han ikke vil elske med mig, jeg bliver simpelhen så skuffet og det er umuligt at skjule det for ham, og det gør ham ked af det, samtidigt giver det anledning til en del diskutioner, :O( jeg er faktisk rigtigt ked af det, han er jordens dejligste mand, og vi elsker hinanden. men jeg har mere lyst og brug for sex og bekræftelse end han har, og jeg ved ikke hvad jeg skal gøre ved det.
hilsen skorpionen.

Kommentarer

  • Indstillinger
    Allerførst; det her er ikke en brevklasse, men et debatforum. Du er således ikke i kontakt med fagfolk, men altså ganske almindelige mennesker, der måske - måske ikke - kan hjælpe hinanden ud fra holdninger, meninger og erfaringer.

    Du skriver, at I ikke er sammen så tit, som I kunne ønske. Det er således et fælles ønske, at I egentlig gerne ville være oftere sammen? Du skriver også, at det er dig, der savner at være samboende? Det er altså ikke nødvendigvis noget, han ønsker?

    I har ikke sex så tit, som du gerne vil, han siger, at han har en blokering, når der er halvvoksne børn i huset; det kan jeg godt følge, sådan havde min mand jeg det egentlig også da min datter boede hjemme - ikke fordi hun ikke måtte vide, hvad vi lavede, men ganske enkelt fordi, hun nogle gange udtrykte, at det var ikke så rart, når hun kunne "høre lyde", og den hæmmer altså ligegyldigt hvad. Og af en eller anden grund, så synes teenagere at sex kun er noget, der hører deres egen aldersgruppe til. Sjovt nok skifter de mening efterhånden, som de bliver ældre.

    Men jeg fornemmer også, at han ikke har helt det samme behov som dig, sådan helt generelt, og det er det, du må finde ud af, om du kan acceptere.

    Mit umiddelbare forslag til dig er, at I selvfølgelig får talt om det, hvad jeg da også tror, I gør, og så skulle du måske prøve at lade ham lægge op til sex. Netop det, at han måske føler sig presset hele tiden, kan være nok til at hans lyst daler. Muligvis hans lyst endda ville stige, hvis det var ham, der fik lov til at styre lidt.

    Jeg har også en gang - kortvarigt - haft en kæreste, der ikke ville tungekysse med mindre, vi skulle have sex, og hans begrundelse var, at det ville han ikke fordi, det var meget ophidsende - ja, den fattede jeg sådan set heller ikke. Man har ikke lige lyst, men har heller ikke lyst til af få lyst (???) det synes jeg da, du skal prøve at få ham til at forklare, når I alligevel sidder og taler om den slags. Som dig ser jeg heller ikke tungekys som optakt til sex, men egentlig bare varm intimitet mellem to elskende.

    Du er helt vild med ham, og det er da skønt, men så må du desværre også respektere, at han ikke på alle punkter helt lever op til dine forventninger.

    Det er jo det, I skal finde ud af; om I kan kan respektere hinandens modsætninger og få et godt liv sammen - for det er jo ikke helt sikkert, at han på noget tidspunkt kommer der til i sit liv, hvor han føler, at I også skal bo sammen. Det læser jeg lidt er din drøm, men ikke nødvendigvis hans.

    Håber du vil melde tilbage
Log in eller Registrér for at kommentere.