Netdoktor.dk - Danmarks uafhængige leksikon om sygdomme
Indstillinger

ingen mens?

Redigeret 3 december, 2009, 10:48 i PMS og menstruation
jeg er en pige på 13 år og fik min mens for ca 3 måneder siden hvor jeg dog kun var 13.
men jeg har kun fået det 1 gang i 3 måneder det va dog en lang periode i ca8-9 dage men har ikke været sammen med nogen eller noget?

hvordan kan det være??

mvh (:

Kommentarer

  • Indstillinger
    Det er fuldstændig naturligt at menstruation er endog meget uregelmæssig de første år. Der er intet, der tyder på, at der skulle være noget galt med dig.

    Kan du ikke tale med din mor eller en anden voksen kvinde, du har tillid til, og der få nogle informationer, om det at blive kvinde? Det vil gøre det hele så mange gange nemmere for dig.
  • Indstillinger
    hej, jeg er enpige på 13 år.. Jeg fik min menstruation i sommers, og har ikke fået det siden? er det normalt.......
  • Indstillinger
    Det behøver ikke at være unormalt, men - som skrevet i forrige indlæg - tal med din mor eller en anden voksen kvinde, du har tillid til.

    Det at få menstruation og de problemer, der følger med, er den naturlige del af udviklingen, og det er fuldstændig urimeligt at unge piger skal gå alene og bekymre sig om den slags, så hvis ikke I kan tale med jeres mor, hvad der ville være mest naturligt og rimeligt, så prøv eventuelt med en lærer på skolen.

    Men - jer tror ikke, der findes nogle voksne kvinder, der ikke vil hjælpe en ung pige med disse ting.

    Selvfølgelig kan I spørge og få gode svar her, og det skal I naturligvis bare gøre, hvis der er noget, I er i tvivl om - men det er altså ikke det samme, som at tale direkte med en voksen.

    Husk - det er hverken flovt eller pinligt - det er en hel naturlig udvikling som alle piger/kvinder skal igennem.
Log in eller Registrér for at kommentere.