Netdoktor.dk - Danmarks uafhængige leksikon om sygdomme

Ondt i hovedet eller hjernen?

Redigeret 19 januar, 2011, 15:36 i Åben debat om hjernen
Hej. Jeg har de sidste to dage haft meget ondt i hovedet, men det er kun ét bestemt sted i hovedet det gør ondt. Det er lidt svært at beskrive præcis hvor, men vil sige det er ovørst i baghovedet, til højre for mig selv. Det er sket mange gange før, men det har kun varet et par timer og er derefter gået over. Ofte får jeg også ondt i ribbenene og det eneste der formindsker smerten er hvis jeg ligger mig ned. Det sker tit hvis jeg sidder lang til foran min computer og stresser over en opgave eller lign. Jeg er kun 17 år og dyrker motion næsten hver dag, så har svært ved at finde en "sygdom", som passer på mig. Jeg håber virkelig der er nogle der kan svare på hvad det kan være.

Kommentarer

  • Lyder som muskelspændinger, ikke noget alvorligt..
  • måske er det ikke alvorligt --men det med hovedet syntes jeg du skal få undersøgt ---det kan være en forsnævring i blodkarene --jeg vil ikke komme med flere bud ---og male fanden på vægen ---hvis din læge ikke tager det alvorligt skal du holde på du vil have det undersøgt
  • Har det på samme måde!
    er 15 år, og har inden for de sidste to uger haft ondt i venstre side af baghovedet. det er nærmest sådan så der kommer nogle stikkende og rimelig smertefulde stød 1-3 gange om dagen. udover det har jeg ondt omkring ribbenene i højre side. min far er selv læge om mener at det me ribbenene kan være noget som hedder titsis, men kan ikke få det til at hænge sammen med den hovedpine?
    Mvh. Amalie.
  • Tak for svarene. Har du fået det undersøgt? Udover at snakke med din far.
Log in eller Registrér for at kommentere.