Netdoktor.dk - Danmarks uafhængige leksikon om sygdomme
Indstillinger

Plaster mod forkølelsessår

Hej

Jeg har ved de seneste udbrud af forkølelsessår prøvet Compeeds "usynlige" plastre, der skulle reducere udbrudstiden ud over at lindre ubehag og reducere smitterisiko.

Men i dag satte jeg mig for at finde ud af hvordan det virkede. I brugsvejledningen står der, det indeholder hydrocolloid-075. Hydrocolloid betyder, så vidt jeg har kunnet læse mig frem til, blot, at det er en vandopløsning, og hvad 075 dækker over er ikke lige til at finde ud af.

Angiveligt forsøger plastret ikke at angribe Herpes Simplex virussen, men derimod blot at skabe optimale betingelser for udbruddets udvikling, og ad den vej forkorte tiden til heling.

Jeg kunne godt tænke mig at vide, om nogen kan be- eller afkræfte ovenstående, samt at høre om folks erfaringer med plastret i forhold til de cremer man kan få, der angriber virusset.

Mvh
Tom Jones.

Kommentarer

  • Indstillinger
    Lige en god nyhed ang. herpes-virus. Vi er en familie på 2 voksne og 4 børn, som alle har haft herpes omkring munden/læberne. Det har vi ikke mere, fordi vi købte et produkt over Ebay, som hedder Barlowes antiviral elixir. Det virker ved at man putter en meget lille dråbe på det angrebne sted, som så får viruset til at flytte sig til et andet sted, men kun med ca. den halve styrke. Så putter du en lille dråbe på der, som så får viruset til at flytte sig igen osv. Efter en 3-4 flytninger er der ikke mere kraft i viruset til at gå i udbrud og det er i praksis næsten dødt. For at komme det kvit, skal man også putte en lille dråbe lige foran ørerne på kinderne, da det åbenbart er her viruset bor, når det ikke er i udbrud. jeg har ikke haft det siden behandlingerne og det har mine børn heller ikke. Men vær meget forsigtig med størrelserne af dråberne, da det er et meget kraftigt produkt. Og det skaber som regel et sår, der hvor man putter dråberne på kinderne. Såret heler dog fuldstændig op efter ca. 14 dage - er vores erfaring. Det gør ydermere forbandet ondt i ca. 5 min. Jeg har aldrig hørt fra andre at man kunne blive fri for herpes virus, men det er vi nu.
    Produktet virker tilsyneladende også på fodvorter. Det har jeg prøvet ved 2 af mine børn og vorterne er næsten forsvundet nu efter 3 behandlinger og ca. 1 måneds tid(har glemt det nogen gange). Men det er kun en erfaring vi har.
  • Indstillinger
    Jeg så jeres held med Barlowes antiviral elixir.

    er det det de her dråber: http://barlowesherbalelixirs.com/anti-viral.html

    Hvordan bruger man det? Lige når der prikker eller hvordan?

    Lidt detaljer vil være godt :)

    Hvad gav i for midlet?

    På forhånd mange tak,
    Tobias
Log in eller Registrér for at kommentere.