Netdoktor.dk - Danmarks uafhængige leksikon om sygdomme

Omskæring?

Redigeret 19 februar, 2014, 11:41 i Åben debat for mænd
Hej alle.

Jeg er en dreng på 15 der om 17 dage skal op til lægen og få lavet en omskæring/snit i min penis for forhudsforsnævring. Ellers det mener jeg det er. Jeg har ikke fået så meget at vide om hvad der sker, bare at jeg skal i fuld narkose. Jeg ved ikke om de allerede nu har afgjort om det skal være et snit (halv omskæring) eller en fuld omskæring, jeg håber lidt jeg får mulighed for selv at vælge når jeg nu kommer derop. Men så er det spørgsmålet lyder, hvad er bedst? en fuld omskæring lyder skræmmende, da jeg ikke kan lide at have mit pikhovede fremme, det er meget følsomt, men udover det har jeg kun hørt gode ting om det. Som færre baktteriere, og at man bliver bedere i sengen da hovedet bliver mere følelsesløs. Hvad er jeres erfaringer med de forskellige ting? - og hvilken af de 2 gør mest ondt efterfølgende?

På forhånd tak :)
«1

Kommentarer

  • Hej!

    Jeg er også 15 år, og jeg har i dag fået foretaget en fuld omskæring i lokalbedøvelse. Jeg kan derfor ikke så godt svare dig på, hvilken form for omskæring, der er bedst.

    Jeg kan derimod berolige dig omrking selve indgrebet - det er ikke noget, du skal være bekymret for. Mit gik meget let, formentlig fordi jeg fik noget beroligende gennem et drop i løbet af operationen - selv bedøvelsen gjorde ikke synderligt ondt.

    Nu er jeg så kommet hjem, og har været på toilettet første gang. Det gik fint, det gjorde slet ikke ondt, men der dryppede dog lidt blod fra såret. Jeg er nu også meget hævet, men det går nok også snart over. Jeg er rigtig glad, for at jeg fik det gjort.

    Du må have al mulig held og lykke, når det bliver din tur.
  • Er du tilfreds med hvordan den ser ud? - og hvordan føles det så når den bare er ude i det "fri"? ;)
  • Hej Anders,

    Du bør vælge den fulde omskæring, det er ikke mere smertefuldt! Jeg har været igennem begge operationer for mange år siden og det var faktisk ikke så slemt. Iøvrigt får du et super sexliv efterfølgende, den halve omskæring løser normalt ikke problemet, idet den halve forhud let brister ved seksualitet og smerter og iøvrigt irritere. Fuld omskåret penis er også meget let at rengøre i det daglige til gavn for dig selv og kvinden i dit liv.
    Til orientering, dagen efter jeg selv var blevet omskåret skulle jeg tisse med rejsning.. jeg tissede 8 m. :-) Ja du tro det er løgn, men prøv - der er skud i bøssen en kort periode, idet du førhen måske som jeg har haft problem forhuden når der også skulle tisses. Glæd dig til et endnu bedre liv.

    Vh/
    lars62
  • Jeg kan ikke vurdere udseendet endnu, da den er meget hævet. Så er jeg også komme igennem første nat - det var slet ikke så smertefuldt som forventet. Det gjorde ondt ved rejsning, og man vågnede af det, men ikke så ondt, at det ikke var til at overkomme.

    Ja, glans er ekstremt øm, da jeg aldrig havde den blottet før. Jeg kan endnu ikke have tights på - det gør for ondt, men jeg håber den bliver hærdet hurtigt - jeg kan faktisk allerede mærke en vis forbedring i forhold til i går med ømheden.
  • Et eller andet sted, vil jeg også have den fulde, for så er det overstået osv. Men kunne bare ikke forstille mig have den i det fri hele tiden. Men det går jo over på et tidspunkt. Hvis jeg får muligheden for at vælge, tror jeg også at jeg tager den fulde. Det ville være det letteste, skal det gøres, skal det gøres ordentligt! :) - TAK for svarene, hjalp mig meget ;)
  • Jeg kan allered have min Bjørn Borg på, så det går stærkt! Vælg den fulde, så du ikke måske skal igen. :)

    Jeg har ingen smerter overhovedet, men ermeget hævet.
  • Til Anders5

    Du kan bare sige til kirurgen, at du vil have fjernet hele forhuden, så gør han det. Det er ikke normalt med total omskæring i DK, men det kan selvfølgelig lade sig gøre.

    Prøv evt. at spørge i forvejen og spørg også om du ikke kan nøjes med en lokalbedøvelse. Det virker lidt voldsomt med en fuld narkose blot på grund af en omskæring.

    Jeg har været omskåret i 8 år og kan kun anbefale det. Du skal ikke gå så meget op i det der med følsomheden. Den påvirkes kun ganske lidt eller slet ikke. Men man vænner sig hurtigt til at have blottet glans hele tiden.

    Hvis nogle af dine kammerater er omskåret, kan du jo også spørge dem om, hvordan de oplever det at være omskåret.
  • Hej
    Jeg synes det er dejligt at se de debatter, der er om forhudsproblemer. Jeg havde selv problem med det for år tilbage, det var ikke fordi jeg ikke kunne trække forhuden tilbage/havde forsnævring. Men det var fordi jeg syntes jeg havde for meget.
    Jeg snakkede med min læge om det, og begrundede mit ønske om omskæring med hygiejne.
    Dybest set var det sex der var årsagen, det syntes jeg bare ikke jeg kunne sige :-).
    Men jeg fik foretaget en fuld omskæring, og det har jeg på intet tidspunkt fortrudt, hygiejnen er bedre, jeg føler mig aldrig uren mere. Men min fornemmelse for fordelen i forbindelse med sex, har været helt rigtig, det er bare super dejligt, det er fantastisk at hovedet hele tiden er blottet.
    Hvis du som jeg har de tanker, så kan jeg kun anbefale at få foretaget en omskæring, du vil garanteret ikke fortryde det. Den eneste ulempe er måske at man har meget mere lyst til sex :-) (hvis det er en ulempe!!)
    Mht. til at gå i svømmehal, så skal man ikke være flov ved det, selv om man jo er i mindretal, der er ikke så mange der er omskåret i DK. Men lur mig om ikke dem der ikke er det, er misundelig på dig der er, sådan havde jeg det ihvertfald.
    Mvh. Jørgen K.
  • Jeg syntes også selv det lyder overdrevet med fuld narkose, jeg aner ikke om det er fordi jeg er blevet for gammel, eller hvordan og hvorledes. Men det er dagen efter at jeg bliver 16, og det er lige efter børneafdelingen, men jeg skal vist på børneafdelingen alligevel. Lyder ikke som om de har vildt styr på det. men det går vel, tak for alle svarene igen ;)
  • Skal du indlægges? Mit indgreb var ambulant. Jeg kom, fik noget beroligende gennem et drop, blev bedøver og fik så foretaget indgrebet. Herefter to jeg hjem med det samme.

    Jeg tror normalt, man anvender fuld narkose til mindre børn, min læge sagde i hvert fald, at det sagtens kunne klares i lokalbedøvelse.
Log in eller Registrér for at kommentere.