Netdoktor.dk - Danmarks uafhængige leksikon om sygdomme
Indstillinger

Ængstelig (easiv) og dependent personlighedsstruktur

Jeg kunne godt tænke mig at høre om mennesker, som kender til enten ængstelig eller dependent personlighedsstruktur. Jeg kénder - fra mit eget liv - til begge tilstande og plages især i specielle situationer af livet af den angst og depression, som let følger med disse personlighedsskrukturer. Måske kan jeg også være den, som kan bidrage med en forståelse af disse tilstande, så kom endelig frem!

Vh Thor59

Kommentarer

  • Indstillinger
    Hej thor59
    Jeg har fådet diagnosen dependent personlighedsstruktr + min psykkeater mener at der gemmer sig en personlighedsforstyrrelse mere. Til tider havner jeg i perioder med angst og depration. Men er i en god periode hvor jeg syns det går frem ad. Jeg hved ik rigtik hvad jeg ellers ska skive, der har været sket så maget i mit liv. men kunne også godt tænkke mig at høre fra personer der er "ca" i samme situasion og også gerne dele erfaringer .



    MVH. Naja84
  • Indstillinger
    Hejsa.

    Jeg er også diagnostiseret med evasiv personlighedsforstyrrelse og dependent også. Jeg undviger næsten alting. For eksempel kan jeg ikke gå på facebook fordi jeg er angst for at blive mindet om noget som ville fremkalde angst.Ligeledes ser jeg heller ikke rigtig tv. Har meget svært ved at komme ud og møde mennesker. Ved ikke helt hvad jeg skal skrive, har masser at skrive om , men kan bare ikke få det ud.Det er nok en dårlig dag idag.Trængte bare lige til at snakke med andre som også lider af det samme.

    hilsen Mick
  • Indstillinger
    Hejsa Mick1982. Jeg er også 60.6 evasiv diagnosticeret med bekymring som du siger og det er også ret svært at få til at hænge sammen i hverdagen. Jeg er begyndt på medicin fordi jeg ikke kunne holde min angst ud og efter at have været i terapi og stadig ikke kunne stoppe angst tanker med de redskaber jeg havde fået fordi jeg bekymrede mig så meget ja så valgte jeg medicin og har taget dem i godt en uge. Dejligt at jeg kan mærke forskel. Jeg er i hvert fald blevet mere rolig og min drøm er at kunne have et normalt liv med min angst/bekymringsangst. Det har været ret slemt og jeg ønsker ikke at det sker igen derfor tager jeg medicin. Så må jeg bare prøve at løse de problemer som kommer og som er en del af det at være menneske på godt og ondt. Helst det første. Prøv at være positiv og tænk på alt det dejlige som kan ske hvis du tør. De venligste hilsner Lene
Log in eller Registrér for at kommentere.