Hjem Mænd Åben debat for mænd

Min stemme

Redigeret 1 december, 2009, 02:43 i Åben debat for mænd
Hej
Jeg er 16 år gammel og jeg tror at min stemme er gået i overgang for lang tid siden. Jeg føler at jeg næsten ikke kan sige noget eller bruge min stemme.

Det er som om at jeg har to stemmer.

Jeg har den "normale" stemme. Den jeg altid har haft og hvor jeg lyder som en pige eller et barn... det er den stemme som folk kender mig med, men når jeg bruger den så knækker den hele tiden så kan næsten ikke sige noget med den.

Så har jeg en "ny" stemme. Det er en jeg har opdaget fornylig. Den er dyb og hakker lidt og hvis jeg prøver at snakke med den synes jeg at jeg ikke kan forstå mig selv eller jeg lyder som en eller anden der prøver at virke sej. Folk kender mig ikke med den stemme, men det er som om at det er den jeg er mest tilpas med. Er det min endelige stemme?
Det er ret svært bare at skifte stemme fra en dag til en anden, fordi at folk i skolen osv. kender mig kun med den "lille" stemme.

Hvad skal jeg gøre?

Kommentarer

  • Jeg vil håbe nogen kan svare dig helt korrekt. Det eneste jeg kan bidrage med er at fortælle om en dreng, jeg for mange år siden blev konfirmeret sammen med.
    Jeg har aldrig før eller siden hørt en stemme, der svingede så meget, som hans gjorde. Det ene øjeblik var det en spinkel drengestemme, det næste øjeblik slog den om med en sjov lyd og lød som en mandsstemme.
    Det var faktisk morsomt at høre, så engang imellem lo vi af ham, præsten lo også.
    Jeg tror ikke han tog det fortrydeligt op, for han kunne også selv høre, hvordan stemmen "skurrede" op og ned i tonen. Vi vidste alle, at det bare var hans stemme, der var i overgang. Til sidst forsvandt den barnlige stemme.
Log in eller Registrér for at kommentere.