Netdoktor.dk - Danmarks uafhængige leksikon om sygdomme
Indstillinger

Veninde KUN 14 år !!!! HJÆLp os/hende !!!

Redigeret 8 februar, 2010, 17:22 i Åben debat om abort
Min gode veninde er lige fyldt 14 år. Hun har en kæreste, som hun ikke rigtig brydder sig om længere, og de har haft samleje fem gange, uden kondom. Hendes menstruktion har hun ikke set noget til, i lang tid, og hun har meget kvalme på det seneste.
Jeg har læst om hvad der forgår ved sådan en abort her på netdoktor.dk, og siden hun er under 18 skriver de at lægen vil have en "snak" med en af forældrende, hendes problem er bare at forældrende ikke ved noget om kæresten! Hendes forældre er begge muslimer.
Det skal lige siges at min veninde ikke vil under nogle omstændighedder føde et barn så tidligt!
Vi ville gerne sende en besked til ham Erik, men vi ved ikke hvordan det skal gøres. Så jeg håber nogle af jer kan hjælpe istedet?

Mvh
Ida (Veninden)

Kommentarer

  • Indstillinger
    Hej Ida,

    Din veninde/I skal kontakte mødrehjælpen. De kan hjælpe og rådgive hende, og det er gratis.
    Jeg mener, at det i særlige tilfælde er muligt at få en abort uden forældrenes accept, men det kan hun/I tale med mødrehjælpen om.

    Håber det bedste for hende.

    Sommer
  • Indstillinger
    Hej Ida og veninde.
    Min veninde blev som 15-årig gravid. Hendes forældre er indre missionske, og det var derfor helt utænkeligt for hende, at de skulle have kendskab til det.
    Hun gik til sin egen læge, og fortalte om den formodede graviditet, og forklarede om sine familieforhold og for at frygten for for forældrenes reaktion, virkelig var alvorlig! - På trods af sin unge alder endte hun med at få en abort UDEN forældrene vidste det.

    SÅ: skynd jer til lægen - der er rent ud sagt ingen tid at spilde.

    Jeg håber, din veninde klarer sig igennem det, og passer godt på sig selv..
    Held og lykke med det hele.
  • Indstillinger
    Tusind tak, for jeres svar.
    Vi vil skynde os.(:
  • Indstillinger
    Fik hun aborten uden forældrene fandt ud af det ?
Log in eller Registrér for at kommentere.