Netdoktor.dk - Danmarks uafhængige leksikon om sygdomme
Indstillinger

Kraftig udflåd

Redigeret 13 april, 2011, 18:10 i Underlivsbetændelse
Jeg har meget kraftig udflåd, som er hvidligt og meget tykt. Det er så slemt at trusseindlæg ikke engang er nok på en dag, men derimod må jeg bruge bind.
Det har stået på et stykke tid, og det har aldríg stået så slemt til.
Jeg ved at udflåd godt kan være et symptom på klamydia. Jeg har været sammen med min kæreste én gang, med kondom, men inden rørte vores kønsdele da. Han kom ikke.(cirka 3 måneder siden) Min kæreste fandt efterfølgende rimelig hurtigt ud af at hans eks-kæreste havde haft klamydia imens de havde været sammen. Kan der være risiko for at jeg også har det, eller evt. noget betændelse jeg har? Jeg kan ikke rigtig finde ud af det. Inden vi var i seng med hinanden, havde jeg det lidt i forvejen, men ikke så ekstremt som nu.
Jeg er 15 år, og har ikke just mulighed for at komme til undersøgelse lige foreløbig... Håber jeg kan få lidt svar :-)

Kommentarer

  • Indstillinger
    hej pige på 15
    Dit udflåd er ikke klamydia vil jeg sige, klamydia kan du gå med i rigtig mange år uden at opdage det fordi der ikke umildbar er nogen tegn på det. Jeg har selv haft det. men jeg nu alligevel få det tjækket af en læge for det kan blive ret alvorligt hvis man ikke får det behandlet, i form af det er svært af få børn og i sidste ende blive sterril.
    Men det kunne tyde på at du havde noget skedekartar eller noget svamp. men alt dette er du nød til at komme til lægen med.
    håber at det kan hjælpe dig
  • Indstillinger
    Jeg har lidt af skedesvamp og udflod i mange år. Har nu tilfældigvis ved en veninde fået dette råd, som hun har fået ved en gynækolog - spis en vitaminpille og en stærk c-vitamin pille i et par måneder.


    Det fjernede hendes tilbagevendende problemer - og har også fjernet mine, og jeg har givet rådet videre til et par veninder, som også er blevet hjulpet.
    Det kan ikke slå svampeanfald ned - men forebygge, hvad jeg også var mere interesseret i end blot at slå tilbagevendende anfald ned.
    Kommer der udflod igen, tager en kur igen og især om vinteren.

    Håber det kan hjælpe andre i samme situation.
Log in eller Registrér for at kommentere.