Netdoktor.dk - Danmarks uafhængige leksikon om sygdomme

Lige som ny Eltroxin ?

Redigeret 30 november, 2009, 17:24 i Forstyrrelser i stofskiftet
Hej,

Jeg har nu taget Levaxin i lidt over en måned, og var godt tilfreds med den i starten.

Men nu syntes jeg, at jeg er begyndt, at få det som jeg havde det på den ny Eltroxin, d.v.s. jeg begynder ligesom at "gå ved siden af mig selv", og bl.a. være træt igen, og ond i mine muskler, og mit humør er også begyndt at svinge.

Det syntes jeg er mærkeligt, men er der andre der har været ude for at pludselig få det sådanpå Levaxin ?

Håber at I vil svare.

Mange hilsner fra Gypige

Kommentarer

• Jeg har taget Euthyrox i 8 dage og fik de samme bivirkninger som ved ny Eltroxin og en endnu højere tinnitus og en træthed uden lige. Det er håbløst, mit eneste håb er at jeg kan tåle Levaxin.

Havde det ellers mere og mere knaldhamrende godt i de 14 jeg ingenting tog, mens jeg ventede på Euthyrox'en.
  • Det du beskriver som tinitus, er det en meget højfrekfent lyd i hovedet?
    Jeg har haft det i 10 år nu, men den var meget mindre da jeg tog en tablet om ugen i 8 år - og dengang var det den gamle Eltroxin. Nu tager jeg en Eltroxin hver dag og det piver konstant. I øjebliket tager jeg Eutxyrox (4dage) og det piver stadigvæk, og træthed er ikke til at holde ud. TSH lå på 11,5 midt i oktober - det laveste tal jeg nogensinde har haft siden starten med for lavt stofskifte. Jeg er så øm i hele kroppen pga manglende motion, men har bare ikke krafter til ret meget.

Men Jeg tror min "tinitus" skyldes noget med min spiserørsbrok. Når jeg presser maven sammen på en eller anden måde, kan jeg høre og mærke ændringen i lyden.
    Når jeg en gang imellem spiser fed mad, er tinitusen mindre. Det er nok fordi fedt flyder øverst oppe og beskytter slimhinden i spiserøret mod mavesyre - det er min teori.
    Idag købte jeg Gaviscon, men det er noget aluminiumsholdig noget ( ikke så sundt).
    Jeg har også prøvet med Q10, men kun i et par dage - jeg tror ikke rigtig på det.

Hvad skal man ellers gøre...?

Mah Adam
Log in eller Registrér for at kommentere.