Netdoktor.dk - Danmarks uafhængige leksikon om sygdomme
Indstillinger

Sviende Urin

Hej
Jeg har nogle gange følt en svien når jeg tisser, men det er ikke altid og nogle gange er det blot som om tisset føles rigtig varmt.
Det er tit guligt når det svier og tænkte på om det blot kan være en konsekvens af, at jeg ikke drikker nok?

Hilsen
DT

Kommentarer

  • Indstillinger
    det kunne det godt --drik 1 l vand --det kan også være blære betændelse --
    hvis det bliver ved skulle du få taget en tisse prøve hos lægen --det er helt smerte frit--
  • Indstillinger
    Altså det jeg har forstået ved blærebetændelse er, at det er som at tisse glasskår og det er det bestemt ikke - Det er mest lige i starten når jeg urinerer, altså lige når tisset kommer ud gennem åbningen. Derudover har jeg også hørt at ved blærebetændelse er det som om du skal tisse hele tiden og sådan har jeg det heller ikke.
    Og lige en rettelse til det begyndende indlæg - Det svier også en gang imellem selvom tisset er helt klart, men stadig kun i begyndelsen og slet ikke som at tisse glasskår.
    Det skal også noteres at min glans har været mere eller mindre tør på det seneste og at det ikke er altid det svier.

    Desuden tænkte jeg på om det kunne være klamydia - synes dog dette er usandsynligt, da både min kæreste og jeg har været jomfruer og vi kun har dyrket ubeskyttet oral-sex.

    Hilsen
    DT
  • Indstillinger
    I første omgang vil jeg foreslå dig at tænke netop i de baner, der hedder væskemangel, når du nu selv er i tvivl om netop dette. Stærk gul urin er et ret sikkert tegn på for lidt væskeindtagelse og et tegn på, at du således belaster dine nyrer unødigt.

    De fleste af os får nemlig for lidt væske - med væske menes vand, ikke sodavand, øl osv.,- så prøv at drikke ca. 1½ l - 2 l vand dagligt og naturligvis mere, hvis du dyrker sport eller har anden fysisk krævende aktivitet.

    Prøv først at se om det skulle hjælpe - du vil kunne mærke forandring i løbet af få dage, hvis det er. Ellers skal du da lige checkes for noget betændelse f.eks.

    Det er rigtigt nok at blærebetændelse kan føles som at tisse glasskår, men det er først, når det er blevet værre, en mindre blærebetændelse eller irritation kan også have de symptomer, som du beskriver, men der kan du være heldig at "skylle" det væk ved rigelig væskeindtagelse
Log in eller Registrér for at kommentere.