Netdoktor.dk - Danmarks uafhængige leksikon om sygdomme
Indstillinger

Blyant i armen

Kære Netdoktor.

Jeg sad her for en 1½ uges tid siden ovre i skolen, og der skete det, at jeg fik stukkte en stiftblyant ind i håndledet på inderarmen.
Stiften sidder inde i håndledet, og der er begyndt at komme noget betændelse i området, og der er rødt og ømt. Desuden har jeg haft lidt hovedpine og haft svært ved at sove, men om det er "fake-symptomer" er svært at sige.

Men jeg ville høre om der var grund til at gøre noget ved det?

Mvh. mig.

Kommentarer

  • Indstillinger
    tjo jeg synes da det er værd at få tjækket. "ikk for at skræmme dig, men bly er en mulighed for at få blodforgifting efter hvad jeg ved." Så hold ihvertfal øje om der kommer et mørkt mærke der spræder sig.
  • Indstillinger
    Redigeret 20 december, 2009, 21:12
    der er vidst ikke bly i moderne blyanter.... det er kul
  • Indstillinger
    Der er ikke bly i Blyanter. Bly forgiftning er ikke en mulighed !
    Kroppen vil altid prøve at frastøde et fremmedlægeme, derfor kommer der en reaktion, eks. i form af betændelse.
    For 28 år siden stak min sidekammerat i skolen en meget spids blyant ned i min arm, den knækkede og det var det.
    For 4 år siden fik jeg fjernet arvæv på stedet, kroppen havde simpelthen indkapslet blyandtspidsen. det fortyggede væv blev fjernet og plaster på i nolge dage.
    Det var ikke noget større indgreb, og det var jo først efter mange år, og jeg valgte kun at fjerne det af kosmetiske årsager !!!
Log in eller Registrér for at kommentere.