Netdoktor.dk - Danmarks uafhængige leksikon om sygdomme

Eltroxin og bivirkninger

Redigeret 2 december, 2009, 16:26 i Forstyrrelser i stofskiftet
Hej
Jeg er ny på siden. Opdagede en dag - helt tilfældigt - at der kører en debat om Eltroxin. Som jeg selv, uden bivirkninger , har spist siden min datters fødsel for 17 år siden, da jeg fik Basedow. Nu har jeg for lavt stofskifte... Og jeg har nu spist Ny Eltroxin længe og fået bivirkninger.

Min læge har anbefalet mig at købe et års forbrug af Gammel Eltroxin i Sverige. Er der nogen, der har prøvet at skifte tilbage igen????
Og er det virkelig så enkelt???? Hvorfor spiser mange andre så Euthyrox og medicin på tysk, græsk osv???? Jeg føle mig virkelig utryg, når ikke engang ens læge ved noget om bivirkningerne med den nye Eltroxin.

Jeg har følgende bivirkninger, som jeg først nu funderer over, måske kan stamme fra medicinen.

Ekstemt tørre øjne, lidt betændte om morgenen og mit syn er af og til lidt "sløret". Troede jeg skulle have briller.

Træthed, som kommer massivt og pludseligt.

Muskelømhed, specielt i højre albue. Troede den var en musearm.

Mavesmerter, men kun periodevis.

Uregelmæssigt hjerte og smerter i brystet.

Lidt svimmel.

Spændt på at høre fra andre.

Kommentarer

• Ja velkommen til hvis du orker at læse alt det som er skrevet i alle disse indlæg så vil du se at du nu ikke er alene mere, rigtig mange er ramt af samme bivirkninger. Jeg ved ikke om man kan få den gamle Eltroxin i Sverige, men kan du det så kan det selvfølgelig nok redde dig fra at få det værre. Ellers er Euthyrox godt ihvertfald for mig. vh Petra
  • hej alle
    jeg kan ikke finde den side hvor der blev skrevet at euyhyrox ville komme på markedet inden jul...... er der nogen her der ved noget....
    mvh.jytte
  • Hej jytte 60.
    Jeg har også forgæves søgt et svar på hvor det skulle have stået, men får ikke noget svar.
    Jeg har gravet alt igennem for at finde disse oplysninger og spurgt på hospitalet, hvor jeg går til kontrol, ingen har hørt noget.
    Jeg tror desværre der er nogen der har misforstået et eller andet, det tyder desværre ikke på at det er rigtigt.
    ALBINI
  • Hej Til alle.

Der står på siden fra stofskifteforeningen, at Euthyrox FORVENTES, at komme på det danske marked , inden jul. Jeg mener det er under et indlæg fra en person , tilknyttet foreningen. jeg har ihvertfald næsten lige læst det, men der kan jo hurtigt komme noget i vejen.
    Hilsen Ellenmarie
    Ps. Har lige kigget efter.
    Søg på THYREOIDEA LANDSFORENINGEN på GOOGLE -på forsiden der kommer , står der BENTES BERETNING i venstre side. Tilsidst i hendes indlæg, står det.
  • Jamen, jeg tog til Sverige for at hente Eltroxin, som min læge mente, at jeg kunne. Det kunne jeg ikke.
    Temmelig frustrerende. Nu siger min læge, at han vil ansøge om tilladelse til et eller andet. Det koster mig ca. 300 kr. Jeg vil gøre hvad som helst. Men gid jeg dog vidste om det gamle Eltroxin kunne komme tilbage.

Ved nogen andre mon noget?
    Lisbeth
  • Ja det gamle eltroxin kommer med garanti ikke tilbage. Hvis det trækker ud med euthyrox på dk marked og/eller din personlige udleveringsaftale på euthyrox, og du meget gerne vil have det, så køb det over nettet.
Log in eller Registrér for at kommentere.