B 12 mangel og status quo
Har efter jeg har fået den nye eltroxin fået b 12 mangel.Tallet er 30 hvor det skal ligge mellem 150 -800. Så meget for lavt.
Kender I også dette? Det er vist også noget der kan fælge med når man har en stofskitesygdom. Jeg er svimmel og synes at jeg tager et ekstra trin til siden hvilket bevirker at jeg går ind i ting. Jeg har stadig mange mavesmerter og er lige blevet henvist til en endokrinolog i Køge, da min læge ikke vil dosere et præparat hun ikke kender. Så afventer stadig en anden medicin. Håber dog at B12 vitaminindsprøjtninger hjælper lidt på det hele. Blev opmærksom på at det ikke kun behøver at være den nye medicin, men at andre ting også kan gribe ind i mit system.
Jeg har haft nogle dage hjemme men prøver dog at passe mit arbejde så godt jeg kan. Det kniber dog med at huske og koncentrere mig i længere tid.
Har I andre oplevet det med B 12...
tvillingen
Kender I også dette? Det er vist også noget der kan fælge med når man har en stofskitesygdom. Jeg er svimmel og synes at jeg tager et ekstra trin til siden hvilket bevirker at jeg går ind i ting. Jeg har stadig mange mavesmerter og er lige blevet henvist til en endokrinolog i Køge, da min læge ikke vil dosere et præparat hun ikke kender. Så afventer stadig en anden medicin. Håber dog at B12 vitaminindsprøjtninger hjælper lidt på det hele. Blev opmærksom på at det ikke kun behøver at være den nye medicin, men at andre ting også kan gribe ind i mit system.
Jeg har haft nogle dage hjemme men prøver dog at passe mit arbejde så godt jeg kan. Det kniber dog med at huske og koncentrere mig i længere tid.
Har I andre oplevet det med B 12...
tvillingen
Kommentarer
Din svimmelhed og den lidt specielle gangart er typisk for en øresygdom, hvor balanceorganet er angrebet.
Kontakt en ørelæge, du skal ikke have henvisning.
Nu vil jeg ikke gå nærmere i detaljer med hvilken sygdom det drejer sig om, men jeg lider selv af den.
Jeg var aktiv i en forening for denne sygdom, og vi gik allesammen på den specielle måde.
Jeg har også B12 mangel og har også haft stofskifteproblemer, men det har ikke noget at gøre med det andet.
B12 skulle tage jeg hver 3. måned i starten, det var for lidt. Bagefter blev det til hver måned en sprøjte, men så fik jeg ekstra 10 kilo, ellers tabte jeg på vægten.
Mht svimmelhed og gå ind i ting, så er det også noget jeg har oplevet det sidste halve år på Ny Eltroxin! Indimellem har jeg også let ved at tabe ting ud af hænderne- noget jeg ellers aldrig har haft problemer med. Sjovt, hvis det ikke også skyldes sygdommen...
Jeg håber virkelig, at lægerne i fremtiden vil blive mere lydhøre overfor vores forskellige gener - og ikke bare antage, at tingene ikke hænger sammen, som vi oplever dem, bare fordi de ikke kan bevise det.
Jeg syntes lige jeg vil fortælle jer, at min mor fik konstateret perniciøs anæmi for ca. 20 år siden ( B12- mangel ) og nu husker jeg ikke.. hvor længe efter - den diagnose, at hun også fik for lavt stofskifte... men det har hun haft i mange år.
Har talt med flere på det sidste som får B 12 indsprøjtninger samtidig med at de har stofskiftesygdommen, så det er åbenbart en almindelig mangel.
MVH tvillingen
Arbejder på plejehjem hvor en del af de ældre får indsprøjtninger hv. 3.md med B12-vitamin- og so-su-assistenterne SKAL altid have adrenalin-sprøjte med sig , i tilfælde af at en får en allergisk reaktion med chok til følge. (Er ikke sket endnu). Så hvis du er allergisk : check med din læge alt hvad der er i en B12-indsprøjtning-der er jo altid tilført noget for holdbarhed osv.
mvh krebsen
Jeg har også b12 vitaminmangel og får også en sprøjte hver tredie måned,det har jeg også haft lige så længe som jeg har haft lavt stofskifte.
Albini.