Netdoktor.dk - Danmarks uafhængige leksikon om sygdomme
Indstillinger

Bevilging til brystforstørrende operation?

Hej..

Jeg har hørt, at man ved særlige tilfælde kan få bevilget en brystforstørrende operation, hvis det er noget der påvirker en meget psykisk.
Nogle der ved noget om dette, hvis ja, hvordan kan man så komme i betragtning?

En meget ulykkelig ung kvinde....

Kommentarer

  • Indstillinger
    Det kan du ikke få!!!
    Det er til et brystløft, du kan få det offentlige til at betale.
    Personligt synes jeg også, at man selv må punge ud, hvis man skal have lavet en brystforstørrende operation.
    Har selv fået en og var inden bfo en minus a'er, og jeg kunne aldrig have fundet på at søge det offentlige om hjælp - endvidere sagde kirugen heller intet om at få tilskud, og jeg havde altså intet...næsten.
  • Indstillinger
    Jeg vil da gerne sige at det er sørgeligt at der bliver sagt at man ikke kan få hjælp til en brystforstørrende operation, for det burde der være være mulighed for i specielle tilfælde.
    Jeg har for snart 1½ år siden fået en Gastric Bypass og gik fra en 95c til en 70a mit problem er at mine bryster kun er hud der hænger efter at jeg har tabt over 50 kilo. Tager jeg en bh på uden indlæg kan jeg ikke fylde den ud og det har ødelagt mig som kvinde, ligemeget hvordan man vender og drejer det har vi kvinder brug for at føle os smukke og sexede og det må jeg sige at jeg ikke gør! Hver gang jeg ser mig i spejlet nøgen bliver jeg meget ked af det, for det jeg ser er ikke en kvinde på 38 men en gammel dame på 85 år og jeg overdriver ikke, jeg var for nylig blevet henvist til Give sygehus fordi jeg skal ha fjernet det overskydende skind på maven og talte med lægen om hjælp til mine bryster og der fik jeg den besked at jeg skulle være forberedt på at jeg kunne få et nej men han ville hellerikke afvise at jeg kunne få hjælp, men det kunne han ikke sige før efter at jeg var blevet opereret med maven.
    Han sagde i samme omgang at brystet godt kunne blive lidt anderledes at se på efter at jeg havde fået fjernet det overskydende skind på maven.
Log in eller Registrér for at kommentere.