Netdoktor.dk - Danmarks uafhængige leksikon om sygdomme
Indstillinger

Vil gerne tabe mig

Redigeret 29 december, 2009, 17:46 i Anoreksi
Hej
Jeg er 166 høj og vejer 50 kg, så jeg er ca. et kilo fra at være normalvægtig. Men jeg synes jeg er rigtig tyk. Jeg kan næsten ikke holde det ud. Jeg har haft anoreksi/bulimi i ca. 11 år. Efter jeg sidst blev udskrevet har jeg kæmpet meget imod sygdommen, hvilket betyder at jeg har spist nogle dage og sultet mig andre dage. Men jeg kan ikke holde ud at være så stor. Jeg vil virkelig gerne ned på 46 kg.
Jeg går til psykolog, men det hjælper ikke. Alternativt har jeg fået zoneterapi og healing og jeg har sagt til mig selv at jeg er pæn og slank, foran spejlet hundredevis af gange. Jeg frygter lidt at jeg aldrig slipper af med spiseforstyrrelsen. Problemet er at jeg ser mig selv som større end jeg er (ifølge lægerne og min familie). Men hvis det er rigtigt, så er det jo det har har betydning for om jeg er syg. For hvis jeg bare kunne se det som andre tilsyneladende ser, så ville der ikke være nogle problemer. At have et forvrænget syn på sig selv er noget psykotisk, men jeg får antipsykotisk medicin, og det hjælper ikke på det punkt.
Jeg vil gerne være rask, men jeg vil ikke være normalvægtig. Jeg kan slet ikke sætte ord på hvor meget jeg hader min krop.

Kommentarer

  • Indstillinger
    Når man er i behandling for en spiseforstyrrelse er noget af det sidste der følger med i at være rask er, at man kan acceptere sin krop og vægt. Det er noget der kan tage meget langt tid at komme til det punkt, og så bliver man desuden nødt til at huske på at 'normale' kvinder ofte heller ikke er helt tilfredse med deres udseende.
    Når du siger at du er ét kilo fra at være normalvægtig mener du så bmi 18,5 eller 20? For det er vist bevist at der er mindre risiko for tilbagefald ved bmi 20.
  • Indstillinger