Hjem Tænder og mund Åben debat om tænder og mund

Tandlægepriser

Hej..
Jeg var til tandlæge forleden for at få foretaget en rodbehandling i venstre side af min overmund(3ede bagerste kindtand) under behandlingen fortalt lægen mig at det ville koste mig 1000 kr pr kanal og der ville være 3 eller 4 kanaler, det sagde jeg ja til, i troen på at regning derfor ville blive 3-4 tusind kroner..Der tog jeg fejl. Da jeg efter 2 behandlinger a 1 times varighed blev præsenteret for regningen lød den på hele 6760 kr.
Kan det virkelig være rigtigt at han gir mig sådan en stor regning når han ikke har oplyst mig om det, på regningen står der at jeg har fået en glasfiberstift til 1400 kr, den er såvidt jeg har læst mig til kun brugbar hvis jeg skal ha en krone på, på et tidspunkt.
håber der er nogen som kan gi mig et godt råd.... Med venlig hilsen Mads

Kommentarer

  • Du bør i første omgang bede din tandlæge om at forklare dig, hvorfor regningen er så meget højere end den, I havde aftalt.

    For nogle år siden flyttede vi til en anden landsdel, hvorfor jeg måtte skifte tandlæge, og jeg tog bare en tilfældig, og så skal jeg lige love for, at der pludselig var en hel masse i vejen med mine tænder. Jeg fornemmede nærmest "dollartegn" i øjnene på tandlægen. Det første besøg var nogenlunde stilfærdigt, men så - et halvt år senere - fandt han et kæmpehul under en krone, hvilket betød, at den krone måtte han så bare smadre; der blev lavet en midlertidig fylding, der skulle sidde en måned, da der også lige skulle rodbehandles. Denne midligertidige fyldning fik jeg en regning på kr. 1.100,- for !!!

    Jeg bad om en forklaring - og fik desværre kun en "sang fra de varme lande". Næste gang jeg kom, havde jeg pludselig fået voldsomt udtalt paradentose - og forresten den der bro, jeg også har, den er vist ikke så god, så den skal skiftes, og vil så sikkert holde nogle få år...... osv. osv.

    På intet tidpunkt har man talt om, at der måske også skal være en rimelig økonomi i dette, og jeg forudså, at hvis ikke jeg satte bremsen i, så ville denne tandlæge køre løs med regninger til mig på både 10., 20. og 30.000 om året uden overhovedet at tænke på, at det altså er mig, der skal skaffe pengene.

    Jeg har nu skiftet tandlæge, hvor jeg har fået at vide, at jo, jeg har en smule tendens til paradentose, jo, der er noget med en bro, men det kan da repareres, man behøver ikke udskifte

    Summa summarum i denne beretning: Hvis ikke du kan få en fornuftig forklaring på, hvad din tandlæge uden videre foretager sig, så bør du nok overveje at skifte til en anden.

    Der er nærmest en slags "tabu" omkring netop tandlægeskift. Før i tiden beholdt man også sin bank - det gør man ikke længere, man behøver heller ikke beholde den samme tandlæge, hvis man føler sig utryg ved behandlingen - eller de nogen gange helt ublu regninger.
  • Du milde for en regning.
    Næste gang jeg er hos min tandlæge skal han have blomster.
    Jeg har betalt knapt 2000 kr for en rodbehandling. Tre gange af en times varighed.
    Jeg er stædig sagde han, den var nemlig ikke nem. Jeg har ikke mærket noget som helst siden.
  • Tak for svaret...Jeg skal ind og snakke med ham igen på mandag så vi kan finde en løsning på problemet, jeg har nemlig ikke tænkt mig at betale så mange penge.. desuden har jeg nu læst mig til at der er et krav til tandlæger om at de skal give et skriftligt overslag på prisen på behandlingen hvis den overstiger 2500 kr så jeg burde ha en go sag;)
    forresten fik jeg "rabat" på 700 kr, hvorfor ved jeg ikke endnu men det virker lidt som et trick til at få patienten til lettere at sluge regningen.
    Jeg har fundet oplysningerne på sundhed.dk

    Persille1: er det en tandlæge i københavns området du har? for så kunne det da være jeg skulle skifte til ham, han lyder fornuftig ;)
  • Hej Mads
    Nej, desværre ikke. Det er i Holbæk.
    Venlig hilsen.
  • Nu var jeg så ind og snakke med min tandlæge igen, han tilbød mig enten at bore fyldningen ud igen og lade mig slippe for hele regningen eller lade den sidde og skære regningen ned til det halve ! Så jeg valgte den halve regning . Han har lært at han skal tortælle hvad han laver før han går igang og jeg har lært at det kan betale sig at brokke sig over et ugennemskueligt behandlingsforløb.. Jeg kan kun opfordre til at brokke sig hvis i ikke har fået den information som i har krav på hos jeres tandlæge....Go dag allesammen
Log in eller Registrér for at kommentere.