Hjem Øjne Åben debat om øjne

Ekstremt røde øjne!

Redigeret 13 februar, 2015, 17:21 i Åben debat om øjne
Jeg er en pige på 22 år. For et par måneder siden (slutningen af september) begyndte mine øjne at opføre sig lidt mærkeligt, de begyndte at løbe meget i vand og det er kun blevet værre. Nu her de sidste 3-4 ugers tid er de også blevet røde, ekstremt røde, altså der hvor øjet normalt er hvidt. De løber også stadig i vandt og må derfor hele tiden tørre mine øjne med papir eller en vatpind hvilket resulterer i at mine øjenkroge også er ekstremt irriterede. Jeg har været ved lægen 3 gange og har fået tre forskellige slags øjendråber, 2 for allergi og 1 for øjenbetændelse, men lige meget hjælper det. Om morgenen når jeg vågner er mine øjne totalt klistret sammen pga. de løber så meget i vand om natten også (det generer dog ikke min søvn). Der har ikke rigtig været tegn på betændelse eller puds.
Jeg er virkelig ved at være træt af det, da jeg ligner en der ikke har sovet i 14 dage. Mine øjne er virkelig ildrøde og det er lige så folk vender sig om og kigger efter mig på gaden - vildt irriterende!!
Nogen der har prøvet noget lignende eller har et bud på hvad det kan være?
Det skal lige siges at jeg til dagligt går med make up (foundation, pudder, mascara og eyeliner), og man skulle måske umiddelbart tro at det var en allgerisk reaktion overfor dette, men har prøvet at gå uden make up i en uge og der var ingen forbedring. Jeg er desuden ikke allergisk over for noget som helst andet (ikke hvad jeg ved af i hvert fald). Det skal også lige sige at jeg ikke bruger kontaktlinser/briller.
Nogen der kan hjælpe??

Kommentarer

  • Hej

    Du kunne læse her.
    http://www.netdoktor.dk/vagtlaegen/fakt ... sebarn.htm

    Hvis det var mig ville jeg skynde mig til ØJENLÆGEN. Synet skal man tage alvorligt.
    Du behøver ikke en henvisning fra lægen, men forklar hvad der er galt, så du kan få en hurtig tid.
  • Hej.
    Det er godt nok længe siden du har skrevet men jeg håber alligevel jeg kan få "fat" i dig. Jeg har det præcis på samme måde og det er nu 3. år det kører på:-(( Jeg går nu ved 4. øjen læge og der er INGEN der kan hjælpe mig.Jeg har også fået en masse prøver ved min egen læge og heller ikke hèr kan jeg få hjælp. Jeg er ved at opgive det hele og håber virkelig du ser dette og måske har fundet ud af hvad det kan være??????
    hilsen Mianne
  • Hejsa! Jeg har de samme synpmtomer og synes jeg har prøvet ALT. Har været til egen læge, øjenlæge og allergilæge adskillige gange. Jeg har det på 10. år og må sige, at det driver mig til VANDVID! Det er som om det har spredt sig rundt i øjenområdet, så skal nu videre til hudlægen. Der er dog lige 3 mdrs. ventetid. Jeg ved ikke om I stadigvæk følger med i tråden, men opdaterer lige mit besøg hos hudlægen. Jeg føler med jer!
  • Så har jeg været hos en anden læge end den jeg plejer. Han mente, at det var seboroisk eksem (mener det var overfølsomhed over for en svamp man har naturligt i huden), der har været med til at gernere min øjne.

    Jeg har fået nizoral 2% som jeg skal vaske hår og ansigt med. Han anbefalede at imellem nizoral behandlingerne at bruge Loreal Kerastase shampoo, den grå, mod skæl og må absolut ikke bruge alm. sæbe hverken på krop eller ansigt. Derudover behandling med kortisoncreme i perioder, da det ikke forsvinder i gen.

    Nu har jeg været i behandling i 4 dage og so far er jeg optismistisk. Synes faktisk mine øjne og området omkring øjnene er mindre røde og øjnene knapt så generet!
  • Hej.
    Jeg er en ung mand på 24 år. I de seneste 6 måneders tid har jeg døjet med røde øjne. Det er langsomt blevet mere og mere. Det ligner røde strenge der strækker sig fra øjets indre (der hvor næsen sidder) ind til midten af øjet. De er konstant røde, og når der først kommer en rød-streng går den ikke væk igen. Det hverken svir eller klør. Jeg er allergisk overfor græs, men end ikke allergipiller eller øjndråber hjælper. Jeg har været til øjnlæge, og der fik jeg 2 forskellige slags øjndråber, men ingen af dem hjalp.
    Jeg er efterhånden meget, meget træt af det, og vil så gerne have at det snart forsvinder.
    Er der nogle der har har erfaringer med samme problem, eller kan hjælpe?

    Mvh Jacob
  • Hej alle!
    Jeg er en dreng på 19 år og har også problemer med røde øjne! Symptomerne passer rigtig godt. Jeg får ekstremt røde, slimede og nogle gange hævede øjne når jeg drikker alkohol eller bare er meget sent oppe. Selv en film kan få mig til ar få slim og røde øjne. Har været til lægen nogle gange, men har fået af vide, at det ligner enten øjenbetændelse eller allergi. Er OGSÅ blevet testet for allergi og reagerer kun en smule overfor bynke, men jeg kan slå ud når som helst og hvor som helst!
    Det har stået på siden 8-9 klasse for mit vedkommende hvilket er 5-6 år nu. Er træt af det og søger en behandlingsmulighed. Håber ikke det er permanent!
    Jeg kan trække snore af slim ud fra mine øjne og der er nærmest konstant puds øjet. Det gør ondt, klør, hæver op og bliver helt rødt og blodsprængt!

    Er træt af det!!! Nogen løsning på mit/vores problem?
    På forhånd tak!
  • Hej, håber dette svar kan hjælpe

    Jeg har i en periode selv haft mange af de problemer der er blevet nævnt, men har heldigvis fået det meget bedre.

    Jeg tror at der var flere grunde til, at jeg fik disse problemer med mine øjne; jeg var stresset over en længere periode, jeg sov ikke nok og var konstant træt og sidst men ikke mindst blev jeg ved med at klø i mine øjne.
    Jeg har heldigvis en mor som er akupunktør og som forklarede mig hvorfor at det var at jeg fik de symptomer.

    Hun fortalte at jeg havde problemer med nyren, leveren, slimhinderne og tarmen som følge af det stress som jeg havde døjet med over en længere periode. Problemerne kan dog også opstå som følge af andre grunde, som fx forkert kost, specielt hvis du har allergi. Kroppens tilstand afspejles nemlig på mange forskellige måder og specielt slimhinderne kan blive irriteret hvis man har problemer med organerne.

    For at få det bedre prøvede jeg forskellige ting. Først og fremmest fik jeg mere søvn, jeg prøvede at undgå stress, ændrede min kost (jeg tåler ikke lactose eller natskyggeplanter som kartoffel og tomater), jeg stoppede med at klø mine øjne, da dette giver bakterier og dermed fremprovokerer betændelse, og sidst men ikke mindst fik jeg akupunktur behandling, som kan hjælpe på alle mulige problemer, som fx hjælpe med at give indre ro, styrke forskellige organer osv.

    Jeg synes at i skulle prøve noget akupunktur eller andet alternativ behandling. De er gode til at give råd og jeg synes oftest ikke at lægerne er til meget hjælp da de meget sjældent finder frem til den egentlige årsag.
  • HJÆLP!!! Jeg kan se at jeg har nøjagtig samme symptomer som mange af jer beskriver herinde. Jeg fik det første gang i foråret 2013 og har det nu igen. Mine symptomer er: øjnene løber HELE tiden i vand og er meget røde. Der er intet tidspunkt på døgnet hvor det stopper: ( sidste år var jeg ved egen læge, allergiklinik hvor jeg blev testet for ALLE former for allergi og 2 forskellige øjenlæger, som udskrev forskellige øjendråber. Den ene type øjendråber hjalp i mens jeg tog dem. Da jeg ikke måtte tage dem mere kom symptomerne tilbage: ( der var ingen hjælp at hente og lægerne trak bare på skuldrene og havde ingen svar til mig. Der gik nogle måneder hvor jeg bare måtte leve med det, før det gik væk. I år kom det så tilbage. Jeg har nu været ved en ny øjenlæge som har udvidet mine tårekanaler(AV), givet mig øjendråber vexol og nevanac. Vexol har taget symptomerne. Men når jeg stopper med dem, så vender det tilbage: ( jeg er så træt af det. Det er virkelig invaliderende! Jeg føler ikke jeg kan være mig selv og lægerne har ingen forklaring: ( er der nogen der har prøvet noget som virker eller har fundet ud af hvad det kan være???
  • Kære Rødeøjn ven.
    Jeg må sige at der er virkelig mange herinde som lider af rødeøjn symptomer,
    hvilket jeg også selv startede med. I måneder løb mine øjne i vand og sveg meget, efter dette blev de tørre og røde samt hævede i øjenlågene, samtidig med at synet blev sløret. Smerter havde jeg ikke, heldigvis.
    Jeg begyndte derefter at få knopper i ansigtet, og troede at det bare var hormoner ved det md. Men knopperne gik ikke hurtigt væk igen, som de plejede, og jeg begyndte at klø i hovedbunden, på brystkassen, og i lænden.
    Derefter fik jeg ondt i hals, snot og hoste, måske lidt feber.
    Så vidste jeg godt hvad klokken havde slået. ( Helvedsild. type 1.)
    kh. Elisa Victoria.
Log in eller Registrér for at kommentere.