Netdoktor.dk - Danmarks uafhængige leksikon om sygdomme
Indstillinger

Graviditetstest imens man tager p-piller

Redigeret 19 november, 2009, 05:28 i Prævention
Kan man godt tage en graviditetstest mens man er på p-piller? Altså tage testen i pille perioden? For mine veninder siger, at man får sin menstruation selvom hvis man er gravid, fordi man tager p-piller!

Så vil gerne vide om, hvis jeg tager testen og den viser positiv? Er man så 100% gravid?? Hvis altså der altså ikk er en fejl på testen selvføgelig...
For min biologi A lærer siger, at p-piller virker sådan, at pillen narer kroppen til at tro at man er gravid selvom man ikke er det. For msn kan jo ikk blive gravid, hvis man er "gravid"...

Vil bare vide om jeg fx kan tage testen imorgen selvom jeg har taget pillen i aften?

Kommentarer

  • Indstillinger
    Kære du!

    Jeg vil mene, at østrogenet i p-pillen måske kan influere på testen, men er dog ikke helt sikker.

    Hvis du er blevet gravid, mens du har spist p-piller, vil du dog ikke få din menstruation (det er meget, meget få kvinder, der oplever at have menstruation under en graviditet).

    Derfor vil mit råd være at vente og se om din menstruation kommer. Hvis den udebliver, så ville jeg tage en test - og hvis testen er positiv, ville jeg kontakte lægen.

    Pøj pøj med det.

    /Lotus
Log in eller Registrér for at kommentere.