Netdoktor.dk - Danmarks uafhængige leksikon om sygdomme
Indstillinger

Trykke/irritation/stress/uro i øjnene?

Redigeret 16 december, 2009, 16:07 i Åben debat om øjne
Hej alle, jeg opretter dette indlæg - da jeg håber på nogle af jer kan hjælpe mig lidt.

Jeg har den seneste uges tid døjet med mine øjne, faktisk så meget at jeg bliver så irriteret over det, at jeg ikke får sovet om natten.

Når jeg lukker øjnene, og gerne vil sove - føles det som om mine øjne har stress (som om de kører rundt i hovedet på mig - mildest talt!) Det er RIGTIG IRRITERENDE. Hvis jeg så tænder lyset eller åbner øjnene, er det til at holde ud igen.

Om dagen er det ikke så slemt, når jeg laver noget - såsom arbejde - madlavning etc. så bemærker jeg det ikke. Men når jeg sidder foran pc'en / tv'et, så kan jeg godt blive lidt irriteret. Men det er klart værst når jeg vil sove / lukker øjnene - eller skal kigge rundt (hurtigt) ..

Er der nogle af jer der har en ide om hvad det kan være? Jeg skal selvfølgelig til øjenlæge når de har en tid engang, men bare om der var nogle der havde nogle råd til hvad jeg selv kan gøre - for at få min nattesøvn.

Jeg er ikke syg udover dette problem, og har ikke rigtig ondt andre steder. Kun en smule i nakken og kæberne /tror dog ikke det har sammenhæng - men hvem ved.

TAK på forhånd!

Kommentarer

  • Indstillinger
    Hej

    Hvis jeg var dig, ville jeg altså se at presse på for at få en øjenlægetid.

    Jeg oplever selv pletter en gang imellem, som ikke forsvinder, når jeg lukker øjnene, men det går altid over efter en times søvn.

    Håber det bedste for dig - skriv igen, når du ved noget nyt!

    Mange hilsner fra
    Lotus
  • Indstillinger
    hej, jeg har præcis de same symptomer, min læge henviser også til en øjen læge, har fået ordineret kunstige tårer, men vil gerne høre om du er kommet over dine symptomer, da jeg ikke syntes det hjælper med mine dråber
    på forhånd tak
Log in eller Registrér for at kommentere.