Netdoktor.dk - Danmarks uafhængige leksikon om sygdomme
Indstillinger

Nupo som kick start til vægttab

Redigeret 15 november, 2013, 13:07 i Åben debat om overvægt
Jeg har besluttet mig for, at tage 1 md på den barske NUPO variant. Altså intet andet end NUPO. Dog suplerer jeg med frugt og grønt, samt vitamin og kalk piller. Efter beregningerne vil det vil det give et vægttab på lidt over 8kg på en måned.
Er der nogen som vil berette om deres susces med NUPO og gerne beskrive forløb og evt. vægttab.
Takker på forhånd.

Kommentarer

  • Indstillinger
    hvis du taber dig efter den kur du har lagt --får du problemer lige så snart du begynder på rigtig mad igen---så stiger vægten hurtigt ----brug det som et suplemang --1-2 måltider på pulver --men ellers fedfattig sud mad ---der går nok lidt længere før du taber dig ---men det bliver et mere holdbart vægttab
  • Indstillinger
    Tak for respons.
    Ja, jeg er bevidst om, at en kostomlægning er nødvendig for fortsat vægttab. Derfor vil jeg også kun bruge NUPO som, kick starter til vægttab ½ til 1md. Derefter vil jeg benytte mig af WeightWatchers, da jeg tidligere har levet efter disse principper.
    Men lige som med alle andre " slankekurer", kræver det vedligeholdelse og kostomlægning, samt sund fornuft at bevare et vægttab.
    Jeg kan da fortælle, at jeg startede mandag morgen med en vægt på 74.2kg og her onsdag morgen vejer jeg 72.2kg
    Det lyder af meget, men jeg har været på toilettet flere gange end sædvanligt og der må være foregået en eller anden udrenselses proces.
    Jeg forventer bestemt ikke fortsat så stort vægttab, men vil da nyde de 2kg der nu er røget;)
    I øvrigt har jeg valgt, at spise "normal aftensmåltid", det vil sige grønt, kylling/fisk, ris, pasta eller kartofler.
    Nu må vi se hvad vægtskålen siger efter nogle dage, men jeg er positiv stemt pt.
  • Indstillinger
    ja lad os høre hvad der sker hen ad vejen---
  • Indstillinger
    Mandag morgen og det blev ved de 2kg. Hen over ugen har vægten svinget en del, men landede på 2kg i minus på den første uge.
    Jeg har netop pakket vægten væk og vil fra nu af kun veje mig mandag morgen.
    Jeg syntes bestemt ikke det er nemt. Det nemme ligger kun i, at jeg hurtigt kan tilberede min mad, men der er jo også en masse socialt og en masse hygge forbundet med indtagelse af dagens måltider.
    Jeg tager endnu én uge på Nupo kombineret med fedtfattig aftensmad i den kommende uge og går derefter over på points fra Weight Watchers.
    Jeg kan se, i et tidligere indlæg fra dig, at du har haft gode erfaringer med WW?
    Jeg har netop bestilt tid til intruduktion i det lokale fitnes center. Det glæder jeg mig til og håber virkelig, at det giver endnu et kæmpe spark i den rigtige retning;)
  • Indstillinger
    Hej.
    Jeg er en pige på 13 år, der prøver at tabe vægt. Og ja, det er lykkedes lidt, men mangler bare stadig det sidste kilo.
    Så jeg var inde og læse en MASSE om Low Carb kuren og prøvede den endda selv. Dette var slet ikke noget for mig, da jeg elsker frugt, bananer, kan ikke spise kød og jeg ELSKER min havregrød.
    Og så følte jeg mig helt trist og dårlig tilpas. Så jeg læste lidt mere om kuren, hvor der også stod, at man de første dage ville føle sig utilpas og ligefrem syg; Hvor jeg tænkte: Hvorfor kan folk så ikke se at det ikke er sund, hvis de bliver syge, svimle og får kvalme?
    Og så læste jeg også, at man tager det meste vægt tilbage igen. Og da jeg på ingen måder har tænkt mig at leve på kuren forevigt, gud forbyde dette, så droppede jeg kuren.
    I forvejen, hvilket jeg også gør lige nu, spiser jeg omkring de anbefalede 1200 kcal om dagen, for et vægttab. Men synes det går lidt for langsomt, selvom det jo kun er til at tabe 0.5 kilo om ugen. Og det passer vel meget godt, selvom det ikke aaltid har passet helt. (Der er jo altid morgen- og aftenvægt.)¨
    Så det jeg prøver at sige, er der nogle der har nogle meninger om Low Carb og nogle tricks og tips til at tabe lidt mere, hvorefter at holde vægten?
    Jeg cykler 8 kilometer hver dag, selvom jeg ligger syg lige nu. Så løbetræner jeg, dog i en lille forstand, da jeg har haft en knæskade, så jeg har et mildt løbeprogram af min fysi.
    Virkelig tak for opmærksomheden, håber at få lidt svar!:)
  • Indstillinger
    ja overvægt er en meget svær størrelse. Jeg var i sin tid så heldig at gå til en meget dygtig diatist (din læge kan henvise dig). Jeg tabte mig efterfølgende omkring 2 kg om ugen og det var en forholdsvis "nem" kur. Hvis det er havregrød til morgenmad så sød den med sødemiddel som du vender i og brug skummetmælk. Jeg brugte sukkerfrit øllebrød og anv. sødemiddel og skummetmælk. Til middag knækbrød med æg og et med ost (uden smør) og til aften - og det er meget vigtigt - halvdelen af en tallerken med grønt. Al slags både frisk og fra fryser. En fjerdedel med kød og en fjerdedel med kartofter,pasta ell. ris. Hvad der også er vigtigt vand vand vand og så ingen mellemmåltider ud over -lidt - frugt (det feder nemlig også). Jeg håber mine erfaringer kan hjælpe dig for hvis det bliver sat i system er det faktisk ikke så svært at overholde. Jeg talte overhovedet ikke kalorier - synes det er alt for besværligt
  • Indstillinger
    Jeg er da den overbevisning, at produkter som NUPO ikke virker. Det er kun i en kort periode, og er nok i virkeligheden ikke særlig sund.

    Jeg ville anbefale dig, at satse på en kostomlægning i stedet, og finde en masse lækre opskrifter, som du kan lave - og spise - med god samvittighed :-) Du kan finde inspiration her inde http://sundkostplan.dk/ der er et afsnit om aftensmad/middagsmad :-)
Log in eller Registrér for at kommentere.