Netdoktor.dk - Danmarks uafhængige leksikon om sygdomme
Indstillinger

Hjælp søges..

Redigeret 21 november, 2009, 11:55 i Åben debat om abort
Hej!
Jeg er en pige på 25 år og ganske gravid!.. Jeg er faktisk så gravid at hvis beslutningen om en abort skal tages, er det ´ved at være op over!
Min kæreste og jeg har været sammen i tre år, og alt har mht. graviditeten været en lykkelig proces og også planlagt! For en uge siden bliver han så enig med sig selv om han ikke føler det for mig han skal mere, og står nu i en lidt presset situation. Jeg har mentalt sat mig ind i at jeg skal være mor, men han syntes jeg skal have en abort.
Jeg har mest lyst til at lade ham sejle sin egen sø, men han har vel egentlig også noget at skulle have sagt!?...
Jeg er så meget i tvivl, og ved ikke engang hvilke muligheder jeg har.
Håber nogrn har noget fornuftigt at sige.

Med venlig hilsen

Maria.

Kommentarer

  • Indstillinger
    Sikken en møg situation. Mit bedste råd til dig er, at du opsøger mødrehjælpen. Der er der kompetente mennesker der kan hjælpe og støtte dig uanset hvilken beslutning du tager. Og kun du selv kan tage den.
    Held og lykke med dit liv. Pas på dig:)
  • Indstillinger
    Kære Maria,

    Sanne har helt ret; kontakt Mødrehjælpen, der kan du få råd og vejledning: https://www.moedrehjaelpen.dk/default.aspx

    Du skriver, at du mest af alt har lyst til at lade din kæreste sejle sin egen sø, men at han også har noget at skulle have sagt. Det kan du have ret i, men helt ærligt: I har været sammen i tre år, og graviditeten var planlagt - han har med andre ord haft massere af tid til at se tingene an, og han har bestemt haft medbestemmelse. Nu er du så gravid, og beslutningen om, hvad der videres skal ske, er din, ikke hans. Længere er den ikke.

    Som Sanne skrev: snak det igennem med Mødrehjælpen. Og dine venner og familie. De skal ikke fortælle dig, hvad du skal gøre, men det kan ofte hjælpe at sige tingene højt og få andre til at lytte.

    Jeg ønsker dig alt det bedste.

    /Inga
  • Indstillinger
    Hej Maria

    Hvor gammel er din kæreste?

    Du skriver ikke så meget i dit indlæg om bevægegrundende til at han ikke vil være sammen med dig mere - men har du spurgt dig selv, hvordan du ville forholde dig, hvis dette rent faktisk blot er han måde at håndtere usikkerhed på?

    Jeg synes, du skal forsøge at få talt rigtig godt ud med ham, hvis det ikke allerede er sket.

    Jeg håber det bedste for dig.

    Mange hilsner fra
    Lotus
  • Indstillinger
    Hej Maria

    Jeg er ny bruger af dette debat-forum, har lyst til at blande mig, men fortæl først, om du har truffet en beslutning?

    kh
Log in eller Registrér for at kommentere.