Netdoktor.dk - Danmarks uafhængige leksikon om sygdomme

Uro/svedture ???

Redigeret 23 november, 2009, 13:01 i Forstyrrelser i stofskiftet
Mit spørgsmål lyder kort og godt - kan man ha meget uro i kroppen, stive/spændte muskler og svedture hvis stofskiftet ligger i den lave ende ??
Kh LH
«1

Kommentarer

• Hej Nimka.
    Jeg har lige læst dit indlæg, og kan bekræfte dig i ,at man godt kan have
    alle de symptomer du beskriver til for lavt stofskifte.
    Da jeg fik for lavt stofskifte svede jeg meget og havde også meget stive
    muskler og led hvilket jeg stadig har trods behandling.Jeg oplevede også,
    uro i kroppen,jeg er meget generet af at min krop er tit meget oppustet og
    især maven er det noget du har prøvet ?
    Venlig Hilsen HN.
  • Hej HN
    Normalt har forhøjt stofskifte men er igang med udtrapning af både Eltroxin og Thycapzol. Ved sidste blodprøver svar viste det at TSH var højere end normalt. Jeg oplever svedture ( af den svære slags ) uro og som min krop er oppustet og ikke kan komme af med affaldsstofferne. : (
    Kh LH
  • Kære Lis.
    Ja, jeg har holdt pause med disse debatter i en lan...g periode. Pludselig blev det for meget.....
    Jeg er stadig ikke på dupperne efter Glaxo´s svinestreg. Jeg er stadig harm over, at jeg ikke har det liv, som før ny Eltroxin kom på markedet :-((
    Jeg skal starte i aktivering i morgen - så i første omgang bliver det på 5 timer ugentligt. Jeg har hjertebanken, ryster, grådlabil - og i det hele taget ikke noget overskud.
    Jeg fik taget blodprøver i går - selvom det kun er 3 uger siden, at jeg nedsatte Euthyroxen med 50 mkg.....så nu må jeg se.
    Jeg kan se, at du er i udtrapning af din medicin - var du hos T.B.??
    Jeg har desværre endnu ikke overskuet til at læse alle disse indlæg....men jeg håber at det kommer igen....selvom der snart er gået 1 år....
    Jeg skal skrive til dig, når jeg får mine blodprøvesvar.....om det er for højt ell. for lavt. Det føles forhøjet.....men det er utroligt svært at føle efterhånden...
    Kærlig hilsen Annemarie
  • Hej igen LH.
    Det er lige nøjagtig sådan jeg kan have det, og du beskriver det også
    ret godt det med ,at kroppen ikke rigtig kommer af med affaldsstofferne,
    alt i alt en rigtig modbydelig tilstand når det står på.Jeg plages også meget
    for tiden af tinnitus i ørerne hvilket er rigtig træls,har du prøvet det?
    Venlig Hilsen Hn:
  • Hej Anne Marie
    Jeg har virkelig tænkt meget på dig og hvordan din afgiftning forløber ?
    Det overrasker mig desværre ikke at du ikke er frisk endnu. Det tog virkelig lang tid for min krop at genvinde balancen efter endt afgiftning : (
    Jeg tror det kommer stille og rolig - bare pas på ikke at presse dig selv !! Ved godt det er vanskelig når du skal aktiveres !!
    Rigtig træls for dig at du også havde problemer med den nye Eltroxin - jeg har stadig den gamle men har sørme problemer alligevel. Underligt nok minder de meget om dem der beskrives fra den nye : (
    Jeg er igang med udtrapningen men er kun halvvejs endnu. Jeg har fået oplyst at jeg skal forvente at få fjernet skjoldbruskkirtlen fordi den er vokset og har nogle knuder. Jeg har ikke besluttet mig endelig for at sige ja til operationen endnu. Når lægerne fortæller er det jo bare sagen - øjensymptomerne vil forsvinde sammen med mange af de problemer jeg slås med.
    Jeg har så også hørt at nogle ikke har det godt unden kirtlen. Som jeg husker er du opereret - har du fortrudt ??
    Held og lykke med aktiveringen - håber det går godt : )

Hej HN
    Ja jeg oplever fartisk "larm" i ørene - der kommer og går - men det er ikke noget jeg plejer at ha.
    Jeg har haft rigtigt mange symptomer under udtrapningen og det fortæller virkelig at stofskiftet ikke "bare" er skjoldbruskkirtlen men en del at mange funktioner i kroppen !

Kh LH
  • Hej Anne Marie.
    Har du fået svar på blodprøverne idag ?
    Kh LH
  • Kære Lis.
    Ja, jeg har ikke haft overskud til at se på Netdoktor før nu.......
    Jeg skulle have været i aktivering men jeg kunne slet ikke være i min krop. Jeg har bare været grædt og rystet.
    Jeg har kun fået mit TSH tal, så det er steget fra 0,84 til 3,18 på knap 3 uger. Jeg venter lige med at se de andre prøver - men det kunne tyde på at jeg skal sættes op med 25 mkg pr. uge.
    Mit T3 tal er jeg meget spændt på. Jeg får jo Liothyronin om morgenen. Kort efter indtagelsen bliver jeg utrolig dårlig....så hvis T3 ikke er for højt, må jeg nok droppe Lio´en.
    Det hele er snart en kamp....én kamp bare for at holde sammen på sig selv.
    Knus fra Annemarie
  • Hej Anne Marie
    Jeg er utrolig ked af at høre du har det rigitg skidt endnu.
    Da jeg var igennem afgiftningen for tungmetaller reagerede min krop ved at gå i en stress tilstand. Det var SÅ HÅRD og belastende for kroppen at jeg næsten ikke kunne genenmføre..............undervejs fik jeg problemer med stofskiftet for første gang.
    Jeg var i samme situation som dig vedr arbejde - det er altså umuligt når kroppen har det sådan : (
    Det har taget rigtig lang tid at få kroppen i ro igen og jeg er blevet utrolig følsom overfor alt behandling - både medicin - udrensende kosttilskud og alternativ behandling.
    Jeg ved ikke hvor langt du er med udrensningen og om det er samme reaktion hos dig. Fortæller dig det bare for at du kan være opmærksom : )
    Kh LH
  • Jeg har fået en rigtig dårlig behandling af min læge, og vil gerne skifte til en som har bare lidt forstand på stofskifte sygedomme, er der nogen der evt ved om der er en læge i vil anbefalde?? Jeg bor i Højbjerg ved aarhus, derudover vil jeg spørge om der er nogen der har kenskab til en form for en"gruppe" til os med problemer med stofskiftet, hvor man kan komme og få en snak og lign.

Kh freja4
  • Hej Freja
    De praktiserende læger ved bare ikke nok om stofskifte sygdomme. Du skal be om at blive henvist til Thomas Brix på Odense Universitets Hospital.
    Kh LH
Log in eller Registrér for at kommentere.