Netdoktor.dk - Danmarks uafhængige leksikon om sygdomme
Indstillinger

Kostomlægning - livsstilsændring. Følger maven med?

Redigeret 17 november, 2009, 02:26 i Sund kost
Hej

Jeg har for en uge siden, besluttet at droppe al sukker og chokolade fra min hverdag. Tog en kold tyrker og efter 2 dage med væmmelig hovedpine havde jeg det godt igen. Jeg er ikke overvægtig men ville ikke blive ked af at tabe et par kg. vejer 57kg og er 160cm høj. Jeg ønsker blot at få mere energi og evt slippe af med smerter i mine led.
Samtidig med besluttede jeg at bytte de fleste af mine kulhydrater ud med grøntsager, spiser stort set ikke andet end grøntsager, både rå og kogte, ca 50-100g kød og 2 skiver rugbrød, resten er lidt frugt, også tørret frugt.

Jeg har fået det meget bedre på kort tid, af at have ændret min kost så radikalt, men min MAVE! Den er altså blevet mærkelig! Først så stoppede den :( og nu er der lidt gang i den igen, men det er slet ikke normalt og det er ikke alm. i konsistens (sorry, men skulle lige beskrives). Og jeg har SÅÅ urimeligt meget tarmluft og det dufter ikke ligefrem af violer, og det er meget pinligt synes jeg!

Er der nogen der evt kan fortælle mig om det blot er en overgang? At min mave skal vænne sig til at jeg har ændret min kost så meget?? Har jo ikke lyst til at have de gener fra nu af og altid, hvor sundt jeg så end lever!
Og noget andet er, hvor længe kan man forvente der går inden man skulle få mere energi af den rette kost?

Håber nogen ved noget om emnet ;)
Log in eller Registrér for at kommentere.