Netdoktor.dk - Danmarks uafhængige leksikon om sygdomme
Indstillinger

Kunstig overgangsalder der går galt!!!

Redigeret 27 februar, 2016, 06:01 i Endometriose
Jeg er en kvinde på 32 der igennem mange års smertehelvede og en del gange under kniven endelig fandt vejen til et liv stort set uden smerter.

Jeg stod mellem valget af og få fjernet livmoren eller blive sat i kunstig overgangsalder. Da jeg ikke har nogen børn endnu valgte jeg overgangsalderen.

Det har været den bedste tid for mig i over 20 år.

Men nu er det et år siden jeg kom ud af behandlingen og jeg har IKKE fået min mens igen. Lægernes kommentar er bare. DEN KOMMER IKKE IGEN.

Ingen mens, ingen ægløsning!

Min personlige følse er at jeg har mistet min kvindelighed. Der er en lille chance for at en kunstig befrugtning ville kunne lykkes.

ER DER ANDRE DER HAR OPLEVET DETTE????????

Jeg er meget forstreret.

Hilsen Malu23

Kommentarer

  • Indstillinger
    Har du lyst til at fortælle hvad der var godt ved kunstig overgangsalder? Jeg skal have første sprøjte om en uge og kan mærke panikken brede sig.... Er bange for bivirkninger - Jeg har 4 børn, så står ikke i samme situation som dig, håber alligevel du har lyst til at dele dine erfaringer.
    Ønsker dig alt held og lykke med ar blive gravid.
    Mvh Marianne
  • Indstillinger
    Hej Marianne

    Da det er en gammel tråd skal du nok ikke regne med at få svar. Håber det går godt med dig.

    For andre i samme situation som dig så er det i reglen ikke nødvendigt med operation eller at fremkalde en kunstig overgangsalder med medicin.

    Endometriose opstår i reglen som følge af østrogendominans. Ofte kan en gang behandling med Bioidentisk Progesteron (naturlige hormon) holde østrogenerne i skak så symptomerne forsvinder i løbet af nogle måneder. Dette er en behandling som en terapeaut i naturlige hormoner vil kunne foretage - og der er ingen bivirkninger i de rette doser.

    I modsætning til konventionel behandling af endometriose med medicin vil behandling med naturlig progesteron generelt gøre det lettere at blive gravid.
Log in eller Registrér for at kommentere.