Netdoktor.dk - Danmarks uafhængige leksikon om sygdomme
Indstillinger

Er jeg for sart?

Redigeret 17 november, 2009, 10:09 i Åben debat om sex
Hej alle,

Jeg har en ting som bliver ved med at køre rundt i hovedet, som jeg håber nogle kan hjælpe mig med et svar på.

Jeg har været sammen med min kæreste i snart 1½ år, og vores sex liv har været ganske godt. Problemet er at han er begyndt at kalde mig ting under samlejet, bla liderlige satan, og det kan jeg ikke lige forholde mig til.

Men hvordan får man sagt stop??? Og er jeg bare måske bare for sart? Jeg er bange for det måske udvilker sig til mere, og det har jeg ikke lyst til.

Nogle der har nogle tanker de vil dele?

KH
Lotte

Kommentarer

  • Indstillinger
    Jeg synes bestemt ikke du er for sart!!
    Det er fint at eksperimentere, det gælder også verbalt, men begge parter skal være enige om det.

    Jeg har ikke selv været i præcis din situation, men jeg forstår godt, at du finder det svært at sige stop. Men det er eneste udvej.
    Til gengæld synes jeg du skal tage det op på et tidspunkt hvor stemningen mellem jer er afslappet og god - og ikke i det øjeblik han siger det.
    Måske har han allerede en fornemmelse af, at du ikke er vild med det, i og med du nok ikke reagerer positivt på det, når han siger det.

    Det kunne jo være at snakken kunne blive indledningen på at dele fantasier - og måske kan I på den måde finde på nye ting at gøre sammen, som I begge vil kunne li`:)
  • Indstillinger
    Kære Lotte,

    Vil blot give Pearl ret: skynd dig at tage den snak med din partner. Han skal respektere dine grænser. Længere er den ikke.

    Og du er på ingen måde sart! Synes efterhånden tit, at man hører om mennesker, der føler sig 'sarte' eller 'snerpede', fordi de ikke bryder sig om det, deres partner udsætter dem for under sex. Jeg tror selv, at dette skyldes, at vi lever i et samfund, der har så forbandet travlt med at forherlige sex, at det glemmer, at sex først og fremmest handler om grænser og respekt. Tværitmod fokuseres der altid på en eller anden form for 'seksuel frigørelse', hvor man, hvis man siger 'nej', eller 'det har jeg ikke lyst til' eller 'det overskrider mine grænser', per definition er 'hæmmet', 'undertrykt', 'ny-puritansk', etc.

    Det korte af det (efterhånden ret) lange er; sex skal være en god oplevelse for alle parter, og det kan det kun blive, hvis der er tryghed og gensidig respekt for hinandens grænser. Så skynd dig at tage den snak med din partner. Det er du i din fulde ret til.

    Jeg ønsker dig alt det bedste
    /Inga
  • Indstillinger
    Om du er for sart eller ej, ved jeg såmænd ikke, men hvorfor spørger du ham ikke bare hvorfor han siger de ting? Det kan være at han har været i et forhold hvor det var normalen at sige diverse ting til hinanden uden at det betyder så meget. Forventer han et svar eller skal du bare tage imod?

    Personligt ville det nok ikke genere mig og sandsynligvis ville jeg diske ud af samme skuffe, men det er klart at du føler at dine grænser er overtrådt, og så må du også handle på det. Jeg synes dog ikke at du skal lægge mere i det end som så, før end du finder ud af om han tænder på den slags eller om det ikke betyder så meget alligevel.

    Prøv at melde tilbage, når du har snakket med ham, hvis det er det du vælger at gøre.
Log in eller Registrér for at kommentere.