Netdoktor.dk - Danmarks uafhængige leksikon om sygdomme
Indstillinger

Hvordan glemmer jeg min eks kæreste?

Redigeret 21 november, 2009, 12:58 i Åben debat for kvinder
Hej Allesammen
Jeg er nu herinde og ved ikke helt om det er okay at skrive om problemer som dette herinde, men nu gør jeg det bare :)

Jeg er en pige på 18 år, jeg har været sammen med min kæreste i snart 15 mdr nu, og vi har det godt sammen, men på det seneste har der været mange skænderier, som har fået en tvivl fra mit vedkommende af ang mine følelser for mig. Jeg synes det går stille og roligt fremad for os. Men bliver ved med at tænke på min eks kæreste som, jeg var sammen med da jeg var 15 - 16 år, forstår ikke hvorfor jeg ikke kan få ham ud af mit hoved? Vi snakker meget sjælden sammen, men tror aldrig jeg vil komme helt over ham da han var min første rigtige kæreste ,og da vi gik fra hinanden elskede jeg ham stadig. Har i et godt råd til hvordan man glemmer sin eks?

hilsen den fortvilede
«1

Kommentarer

  • Indstillinger
    det er jo noget som vi alle kender til---bliver man svigtet lige når man er forelsket er det noget der gør ondt---og det kan godt tage lang tid at komme over ----nogle kommer aldrig helt over det --men det hjælper jo længere det kommer på afstand---det bedste er jo at finde en anden og forelske sig i ---men som du selv mærker er det ikke så let --nogle siger --tiden læger alle sår --og så er kun minderne tilbage --du må ud i byen og more dig selv om lysten god kan mangle og pludselig en dag har du glemt det
  • Indstillinger
    Ja det rigtig. Jeg har været sammen med min kæreste i 15 mdr snart og i starten af vores forhold tænkte jeg nogen gange på ham. Det bar træls når det var i 2007 vi sluttede vores forhold og har haft 2 efter ham, at jeg stadig nogen gange savner ham. Mødte ham inde i byen en aften, hvor han kom hen og gav mig et kram og spurgte til hvordan det gik, jeg blev helt nervøs og rystede nærmest. Jeg kan godt mærke der går længere tid før vi snakker sammen, nu mere fordi det kun er mig der tager kontakt over mobil en gang hver halve år og han svare mig også, ingen ting der. Tror bar jeg må lære at respektere brudet. Har snakket med min Kæreste om det, og selv om han ikke forstår jeg ikke kan glemme ham, tager han det meget pænt og tænker ikke videre over det.

    Er rigtig glad for min kæreste, og vil heller aldrig forlade ham, for at finde tilbage til min eks. Har indset det aldrig vil blive det samme igen efter man er gået fra hinanden og hans forældre kom i vejen og ødelagde en masse.
  • Indstillinger
    Det er altid svært sådan noget, og har faktisk selv stået i den situation. Utrolig akavet og det kan også nemt ødelægge ens nuværende forhold. Ja, tiden læger alle sår, men jeg mener nu ikke altid at byture er det rigtige svar for det egentlig bare at fornægte en hel masse. Ved det lyder som en rigtig kliché men at skrive en masse ned, minder om ham, skriv de ting som var gode og dårlige.. Han fylder tydeligt stadig en del i dit liv og du skal måske lede eftr hvad du savner om det er ham eller om det var det i havde?:) Du glemmer aldrig et menneske, slet ikke et der har været så betydningsfuldt, men du kan godt have dem med dig og samtidigt have det godt :)
  • Indstillinger
    til Mettepigen----du bliver nød til at lade være at sende ham sms ---for du holder såret åbent --og det bliver sværere at få lægt ----ja forældre /svigeforældre --skal ikke blande sig i deres voksne børns liv --med mindre de bliver spurgt ----men du er godt på vej og har en fornuftig tankegang omkring dit problem ----men sæt dig ned i en stille stund --skriv et afskeds brev til ham----om alt det gode han gav dig og alt det der var dårligt og gem det langt inde i en skuffe hvor du ikke kommer hver dag----
    og så-giver du din nuværende kæreste et ekstra kys --og siger til ham -hvor var det godt jeg mødte dig -og du skal vide at du er det bedste der er sket for mig og så går i en tur i byen og spiser --drikker lidt vin --og ser hinanden ind i øjne og går hjem og hygger jer ---for nu har du lagt det gamle liv bag dig ---held og lykke for en ny begyndelse
  • Indstillinger
    Tusind tak for jeres beskeder, rart i kan genkende det fra jeres eget forhold så jeg også for bekræftet at det ikke kun er mig der har været igennem det. Med tilbage blik på det med at lade være med at kontakte, går det også meget godt, jeg arbejder på ældrecenter med hans faster og det får mig til at tænke lidt på ham, ellers hvis jeg har borgere i det område tæt på hvor han bor.
    Jeg har førhen snakket meget med min familie, og nogle veninder om det, for der sker noget indeni mig, når jeg ser ham som jeg tidl. har beskrevet opstår der en nervøsitet og usikkerhed.

    Jeg tror ikke jeg kommer helt over ham nogensinde da han var den første og havde en betydning i mit liv og det for jeg ikke på samme måde med nogen andre. Men mine tanker på ham er helt klart blevet mindre og det ser jeg som noget positivt, for har en rigtig god kæreste nu :)
  • Indstillinger
    Men god ide med et afskedsbrev. Måske et jeg skal sende til ham er på talefod med ham, eller tror i det ville være mærkeligt efter så lang tid?
  • Indstillinger
    jeg husker stadig min første kæreste --selvom det er rigtig mange år siden ---jeg tænker ikke så tit på det --men det kommer frem nu under vores samtale her ---vi havde ikke så mange møde steder --men vi har siddet i mange timer i den trappe opgang --hvor jeg arbejdede ---som ung pige i huset---det var ham der slog op --for han ville lidt længere end jeg den gang turde gå med til---så jeg husker mit dilemma --for hvor var jeg forelsket
    men jeg er altså kommet over det ---men der gik lang tid --ja det var den gang man var 17 år
    du behøver jo ikke glemme ham --men have minderne i dit indre ----men hvad med din nuværende kæreste --bliver han ikke jaolue
  • Indstillinger
    om du skal sende brevet til ham ---du skal i det mindste trække tiden lidt så du har tid til at blive helt enig med din egen mave fornemmelse --for du kan ikke trække det tilbage hvis du fortryder det----
    jeg ville nok gemme det i skuffen hvis det var mig

    MEN HVAD DER ER GODT FOR MIG --
    ER IKKE SIKKERT DET ER GODT FOR DIG
    VENLIGST
  • Indstillinger
    Hej Mette.
    Det er ikke et sjovt "problem" du har der...
    Jeg har selv prøvet det, jeg er nu 31 år, og det er først nu jeg føler jeg har fundet den helt rigtige...!!!
    Jeg har tit tænkt over hvorfor det har været sådan, og er nu kommet frem til at det er fordi jeg Troede det var exén jeg ville have...
    Mit råd til dig er, mærk rigtig godt efter om du er rigtig forelsket i din kæreste, det er vigtigt at du ikke tror at det er sådan det skal være, for man skal ikke nøjes... DU SKAL VÆRE GLAD, og du må meget gerne stille krav.
    Det er hvad jeg vil lære mine børn hen af vejen. De er desværre skilsmissebørn idag, kun fordi at jeg troede at det var mig der skulle nøjes, og at det hele nok skulle gå.

    Pas rigtig godt på dig selv, og mærk nu efter om du lever dit liv som du gerne vil leve det... Du er din egen lykkesmed, men du må ALDRIG "nøjes"

    Tanker fra en rigtig forelsket pige på 31 år
  • Indstillinger
    Tak for jeres kommentar de har virkelig hjulpet mere end jeg havde regnet med. Jeg sendte 2 lange beskeder til ham i mandags og han svarede også. vi kom til enighed om vores kontakt over besked er unødvendigt, da det kun er mig der tager kontakt og vi aldrig ses mere som eks kærester, og dersuden ville det være meget mærkelig hvis vi skulle ses. Det var lidt hårdt at vide at man faktisk ikke rigtig interserre ham mere men han skrev det også på en okay måde synes jeg. Vi har dog snakket om det er noget der sker med tiden og ikke impulst for så er det nemlig at man for lysten til at skrive. Er glad for jeg fik en masse ud til ham og vi kan hilse når vi ser hinanden.

    medhensyn til min kæreste, har vi det rigtig godt sammen, oplvere mange fantiske ting sammen og han er en rigtig god støtte og tryghed for mig. Vi har været sammen i lang tid og kan ikke forstille mig et liv uden ham. kan godt mærke vi er kommet ind i en vane pga vi ses så tit og der har været to gange fra mit vekomende om jeg kunne klare et forhold pga ting der er sket i mit liv. men sommetider er jeg også vildt forelsket i ham det er i perioder men det også meget naturligt har jeg hørt så ingen ting der :)

    tak for jeres råd
    Mvh
Log in eller Registrér for at kommentere.