Netdoktor.dk - Danmarks uafhængige leksikon om sygdomme
Indstillinger

Mærkelig følelse i armene.

Redigeret 16 august, 2012, 08:29 i Håndskader og musearm
Hej. Jeg har de seneste dage haft en underlig følelse i armene. Det er svært at beskrive, og "smerterne" er ikke konstante, men kommer lidt i bølger. Jeg kan ikke rigtig beskrive om det gør ondt eller om det bare er irriterende, men det er ihvertfald væmmeligt.
Det er i leddene at smerterne kommer, både i albuerne, håndleddene og fingerleddene. Det føles ligesom inden man kan knække fingre. Hvis jeg låser i leddene eller bruger den/løfter tungt osv kommer det især. Nogle gange som i skrivende stund har en følelsen i venstre tommelfinger i det yderste led, men det kommer oftest i håndleddene og pegefingrene.
Jeg knækker fingre normalt, men tror ikke det har noget med det at gøre. I håndleddene kan det føles som om en nerve sidder i klemme. I albueleddene kommer smerterne mere i impulser, og går væk af sig selv efter noget tid. Mine hænder/arme prikker også ligesom hvis de "sover" engang i mellem.

Nå, sikke en smøre jeg fik skrevet, håber nogle kan genkende mit problem og kan fortælle mig hvad det er?!?

- Mette

Kommentarer

  • Indstillinger
    du må til din læge og have nogle blodprøver det lyder lidt som du er ved at få gigt ----dine led mangler smørelse --og med det mener jeg --hvad er det for en kost du spiser ---prøv at se lidt tilbage i familien om det er arvelige tendenser---
  • Indstillinger
    Du skriver, at du knækker fingre. Er det en dårlig vane ? så hold op.
    Ikke fordi det løser problemet, men det kunne være en del af problemet.
    Det at knække fingre er måske ikke skadeligt, men en indikation om, at man bør søge læge.
Log in eller Registrér for at kommentere.