Netdoktor.dk - Danmarks uafhængige leksikon om sygdomme
Indstillinger

Influenza eller ej??

Redigeret 16 november, 2009, 01:39 i Åben debat om forkølelse
Hej Gruppe

Jeg har et spørgsmål jeg håber nogen kan svarer på.

På min arbejdsplads er mange syge med influenza, og jeg har selv hele ugen gået og skrantet, med influenzalignende symptomer, men bare med den lille forskel at jeg ikke har haft feber.

Ved nogen herinde om man kan få influenza i forskellige grader, altså en med noget lettere symptomer end andre??

Det ville være rigtig rart om jeg kunne formode jeg har det nu, eller om det blot er en banal forkølelse, selvom det har virket til at kroppen har haft mere at slås med end blot en forkølelse, for jeg er mere mat i kroppen end ved en normal forkølelse.

På forhånd mange tak for svar.

MVH

Anne

Kommentarer

  • Indstillinger
    du bliver nød til at spørge din læge --hvis du skal have det korrekte svar ----
    men der siges jo at feber og ondt i kroppen er influenca tegn-samt ondt i hovedet --nogle får en slem hoved pine--men hvad du end fejler så pas på dig selv--
  • Indstillinger
    Hej Solo

    Tak for svar, pænt af dig at svarer.

    MVH

    Anne
  • Indstillinger
    Nu er jeg jo heller ikke læge, men -

    Min mand har flere gange haft et par dages små-skranten og så ikke mere, når jeg har haft influenza og været sengeliggende, så som jeg ser det, kan det godt være at du er en af de stærke. Men der skal jo nok en læge til at sige det med sikkerhed!

    God bedring med det - hilsen fra den influenzaramte
  • Indstillinger
    Hej Anne

    http://www.netdoktor.dk/sygdomme/fakta/influenza.htm

    Her har du nogle fakta om Influenzaen, der er tilsyneladende forskel på hvad du smittes med.

    Rigtig god bedring
    Mange hjertelige hilsner
    Rita
  • Indstillinger
    Hej KimoCat1

    Tak for det gode svar.

    Håber det er sådan, man kan vel også forestile esig at man har haft Influenza A før, og derfor ikke reagerer så kraftigt på den, håber det er sådan. Jeg er ellers een der plejer at skrabe alt til mig af sygdomme (mere før end nu).

    Rigtig god bedring til dig!!

    MVH

    Anne
  • Indstillinger
    Hej Lillespir56/Rita

    Tusind tak for svar og link.

    Interessant læsning.

    Nu skal jeg være lidt obs. på hvad jeg fejler, fordi jeg lider af astma, men er heldigvis velbehandlet nu.

    MVH

    Anne
Log in eller Registrér for at kommentere.