Netdoktor.dk - Danmarks uafhængige leksikon om sygdomme
Indstillinger

Kan nogen hjælpe mig?

Redigeret 19 november, 2009, 14:46 i Hjerteproblemer
Jeg er ny herinde men håber nogen kan hjælpe mig. Jeg fik for få uger siden pludselig et blackout - hvor jeg ikke kunne styre mine bevægelser -t abte gaflen ud af hånden, spildte helt vildt og talte sort. Bagefter kunne jeg intet huske. Blev indlagt. Alle neurologiske prøver var fine, det samme var blodprøverne og CT-scanningen. EKG var lidt "abnormt". Mit blodtryk der plejer at være højt var meget lavt - ca. 90/55 - min puls var
130. Og blodtrykket er stadig så lavt. Min puls svinger meget i hvile, kan ind imellem nemt være 150 uden at jeg anstrenger mig.

Jeg har det ellers okay - er lidt træt og lidt "underlig i hovedet" men arbejder som sædvanlig.

Det skal siges at jeg gennem mange år har gået med et ekstremt højt ubehandlet blodtryk (180/120) inden jeg fik det konstateret og behandlet.

Hvad kan der mon være galt?

Kommentarer

  • Indstillinger
    du spørger hvad der kan være galt --dit blodtryk er meget uregel mæssigt

    det er klart at det mærkes i din krop ----så du må gå til din læge og få styr på det ----men der findes så meget forskellig medicin så hvad der er godt for den ene er måske godt for den anden ----jeg har selv haft svært ved at få mit blodtryk stabilt --har prøvet forskelligt medicin ---og går til kontrol -hver 4 måned ---jeg har også et apperat så jeg tjekker tit selv mit blodtryk---
    så du må blive ved indtil du selv kan mærke det er godt ---alt for mange patienter er alt for pasive --og tror at lægen ved alt
    RADIO DOKTOREN---VANG HANSEN ---sagde tit at man skal være sin egen doktor --og åbne munden --for det hjælper lægen til at finde frem til den rigtige behandling
  • Indstillinger
    Jo jeg ved godt jeg kan tjekke mit blodtryk og eg er i behandling hos lægen