Netdoktor.dk - Danmarks uafhængige leksikon om sygdomme
Indstillinger

Har været snottet i 2 år - min læge ville ikke hjælpe

Heysa Debat
- mit spørgsmål har også været sendt til selveste Netdoktor, men mit problem er så stort, at jeg ikke kan vente op til 2 uger med at få et respons, så jeg skriver også her :)..


Mit spørgsmål er omkring snot/forkølelse i en varighed af 2 år +/- nogle måneder.

Min forkølelse startede da jeg skulle starte i aktivering uden for Korsør for ca. 2 år siden.
Jeg har i mellemtiden taget forskellige næsesprays, allergipiller, taget forskellige piller mod forkølelse, eller piller som skulle løsne snot og på en eller anden måde forhindre snotten i at blive siddende.

Jeg har fået en næseoperation, hvor noget af min brusk er blevet fjernet i mine næsebor, så jeg kunne få mere luft - hvilket også har hjulpet.
Men jeg har konstant i 2 år været forkølet 24/7.

Om vinteren er det slemmest med nyseanfald, nogen gange har jeg kunne nyse mere end 15 gange på 30 min - andre gange har jeg kunne nyse hvert minut i løbet af 5-7 timer.

Snotten løber i perioder, nogen gange er der næsten ikke noget, andre gange vælter det ud med flere milliliter snot.

Om sommeren er jeg dog snottet, men bare ikke lige så slemt.

Jeg har fået taget en blodprøve som viser negativ overfor allergi.
Min egen læge siger, at dette må jeg leve med resten af mit liv, og dette er der ikke noget at gøre ved (havde min mor med som bisidder da denne kommentar blev sagt).

Hvad ska jeg gøre ?.

Dette problem påvirker mit arbejde, og jeg ska bruge min pause på at pudse næse stortset hele tiden, og jeg opbruger min pause på dette, så jeg ikke har pause på at slappe af - som jeg teknisk set burde gøre.

Min egen læge ville ikke gøre noget - netop fordi at blodprøven viser negativ, og hun ville ikke sende mig til en allergilæge - eller på anden vis blive undersøgt.


Dette problem har stået på i 2 år, og påvirker mit arbejde, og ligger med stress pt. blandt andet pga. dette snot problem, og er tæt på at blive fyret pga. for meget fravær/sygdom.


Hilsen
Morten

Kommentarer

  • Indstillinger
    du kan kontakte en ØRE_NÆSE-læge uden at skulle have resept fra din læge ---så du slår op i din tellefon bog og finder en øre --næse -læge i nærheden af hvor du bor--

    det lyder lidt som allagi ---men det kan også være at din krop trænger til nogle vitaminrt---
    så gå til matas eller apoteket og køb nogle stærke vitamin piller
    hos matas kan man nogle gange blive testret for om man har vitamin mangel ---eller miniraler ---mangel ikke så dårligt så ved man hvad det er man skal spise ----
  • Indstillinger
    Jeg har været hos en øre-næse-hals læge, dette var dog på sygehuset men der var det at jeg fik min operation, og i følge den læge kan han ikke gøre mere, og mener at det er allergi.

    Så ved ikke om det ville hjælpe og kontakte en anden øre-næse-hals læge :).


    Men det med Matas var dog en mulighed !..
  • Indstillinger
    hvis det er allagi du har --kan du få medisin til at stoppe det der er mange som spiser piller mod allagi --prøv at tale med dem på apoteket hvad de kan anbefale dig --men derfor skulle du alligevel få en test om du mangler vitaminer --som du sikkert gør --men så kan du få det du mangler og ikke alt muligt andet
  • Indstillinger
    Jeg mener at jeg fik skrevet i min første tekst, at jeg har piller mod allergi :).
    Så den ting har jeg forsøgt.

    Men den med Matas var faktisk et godt forslag som jeg ville undersøge :)..
  • Indstillinger
    Hej Morten
    Jeg syntes du skal skrive til Diagnose søges med Peter Qvortrup Geisling
    Se Linket

    http://www.dr.dk/DR1/Diagnose+soeges/Sk ... 133942.htm

    Der er 50 % chance for han endevender dit problem.

    Mange hjertelige hilsner
    Rita
  • Indstillinger
    Det var en super god idé - det ville jeg gøre :)..
    - Mange takker !..
  • Indstillinger
    Hej-

    Har prøvet det samme.. var snottet hele min bardom, min læge kunne heller ik svare på hva jeg skulle gøre og har prøvet div. ting- skriftede så læge:)

    nu ved jeg selvfølgelig ik hva du har prøvet men jeg har nu fået fat i det rigtige. en næse spray der hedder Rhinocort 64 mikrogram. det et forsøg hver- den ska man have recept på hos ens læge..
  • Indstillinger
    Jeg har prøvet flixonæse - den tog toppen af bjerget, men der var stadig et problem.

    men ville i hvert fald undersøge omkring den du skriver om
  • Indstillinger
    Jeg ved ikke om du har set en hals eller allergilæge siden du skrev dette indlæg, men du skal insistere på at få en henvisning til allergilæge. Hvis ikke du får det, så find en ny halslæge og ad den vej få en videre henvisning. Der er nu ikke at det bliver nødvendigt, for måske kan halslægen hjælpe dig selv.
    Jeg tror simpelthen at du har Rhinitis, (løbenæse/post nasal drip) . Der findes masser af læsestof om emnet på nettet. Google. Dog mest engelsk, men du kan oversætte via google.. Sygdommen er uhyre almindelig og ufarlig men kan være alt fra irriterende til lettere invaliderende. Det findes både som allergisk og non allergisk. I og med der ikke er påvist allergi hos dig, tror jeg at du har den udgave som ikke er forårsaget af allergi.
    Den kan trickes af alt muligt, men specielt tørt indeklima, dårlig udluftning, røg, kemikalier, dufte, stærk kolde, tempereturskift, hormonelt, stress mm.
    Symptomerne er løbenæse/nasal drip hvor sekret løber bagud og ned i svæjget...eller ud af næsen. Løber det bagud forårsager det oftest hosten og rømmen. Det kan ligeledes skyldes syrerefluks, så hvis du også har det giver det mere stof til at tro på den diagnose... men bed alligevel om at få taget en IeG og få halslægen til at kigge dig gennem næsen med en tynd kikkert. det er ikke så slemt... Vil gerne høre hvordan det går dig . Jeg lider selv af dette...på 20 år, og forskellige "forklædninger"...
Log in eller Registrér for at kommentere.