Netdoktor.dk - Danmarks uafhængige leksikon om sygdomme

Deprimeret af Levaxin ?

Redigeret 8 december, 2009, 05:36 i Forstyrrelser i stofskiftet
Hej,

Jeg har nu fået Levaxin i ca. 14 dage, og jeg har fået det meget bedre, men . . . . . jeg er begyndt at føle mig deprimeret.

Der skal ikke så meget til før jeg bliver rigtig ked af det, og det er normalt ikke sådan jeg er. Jeg er faktisk en meget glad person.

Kan man få det sådan af Levaxin ?????

Håber meget på et svar.

Mange hilsner fra Gypige

Kommentarer

• Jeg ved ikke noget om Levaxins virkninger. Det har været og er fortsat et meget deprimerende vejr, men om du er en af dem som bliver påvirket af det ved jeg jo ikke. Og så alt det rod med vores medicin oveni det kan da godt gøre en eller anden noget træt af det hele. vh Petra
  • Hej,

Nej jeg har aldrig været påvirket af vejret, men ellers tak for forslaget.

Mange hilsner fra Gypige
  • Hej,

Jeg havde det på præcis samme måde, da jeg tog ny eltroxin - det stoppede i løbet af 2 dage da jeg skiftede til Euthyrox.
    Om Levaxin har samme virkning på dig (med hensyn til at gøre dig deprimeret / grådlabil) kan jeg jo ikke sige ;-))

/Louise
  • KæreGypige
    Jeg fik det fantastisk godt i starten af min periode af Levaxin -men så begyndte jeg at få symp som ved eltroxin meget træt -hovedpine -grådlabil og tilsidst kom så en meget slem nældefeber, derfor er jeg stoppet med dem ,og tilbage på eltroxin -ærgerligt jeg ville gerne have givet dem en chance -Jeg oplever også tristhed/gråd labil i perioder og har gjort siden jeg fik myxødem -tillægger det sygdommen -det er ca et par x måneden jeg er rigtig ked ,så går det over -jeg tænker det måske også har noget med vores hormonelle cyklus at gøre -
    men ærgerligt er det at livet blir' så forandret af sygdommen i sig selv livet før og livet efter !!
    Kærlig hilsen
    Kirsten
  • Synes du skal unde dig selv at prøve Euthyrox, hvis du ikke har gjort det. Jeg startede først på Euthyrox, efter 1 måned syntes jeg ikke det var godt nok og prøved Levaxin. Det gik fint i 2 uger, så begyndte jeg at få det skidt. Gik tilbage til Euthyrox, som trods alt er det mindst dårlige. Gl.Eltroxin var klart bedst. Jeg har ikke været depressiv, men det er der jo mange der har. Så det er dit liv, prøv.
    Hilsen Sia
  • Jeg har fået Levaxin nu i 2½ måned og har fået det bedre og bedre. Ingen summen i hænder og fødder, ingen muskelsammentrækninger og strålende humør men, men, men der stadigvæk ingen der skal sige mig imod, så vælter hele min verden, det sig være på job og hjemme. Jeg håber det med tiden også forsvinder:-)
    Hilsen Andrea
  • Jeg har også været på Levaxin. Da jeg begyndte at opleve bivirkninger nær ny Eltroxin - overgik jeg til Euthyrox.
    Ja, det er en lang og sej proces at komme igennem. Jeg er på ingen måde fitt for fight endnu.....justeringer....justeringer...
    Kærlig hilsen Annemarie
  • Hej Gypige

Min datter på seks år har nu fået Levaxin i fire uger og jeg kan fuldstændig genkende dine bivirkninger. Min datter er blevet trist og energiforladt. Hun leger stort set ikke og ligger bare på sofaen. Møder hun den mindste smule modstand, bryder hun i gråd. Og det sker mange gange i løbet af dagen. Hun er jo så lille, at hun ikke selv kan forklare, hvordan hun har det. Men det er tydeligt, at hun har det dårligt

Jeg er efterhånden fortvivlet på hendes vegne. Derfor måtte jeg også søge efter Levaxin og bivirkninger på nettet og dit indlæg poppede op som det første. Og jeg må indrømme, at jeg blev lidt lettet. Misforstå mig ikke, men det er altid rart at opleve, at man ikke er alene om et problem.

Hvordan har du det nu? Det er jo et par uger siden, du skrev dit indlæg. Har du fået det bedre?

Venlig hilsen
    Helene
  • Hej,

Næ jeg har faktisk ikke fået det bedre.

Jeg har bare sagt til mig selv, at jeg giver Levaxin en chance til 1. januar 2010, og så håber jeg at Euthyrox er kommet på det danske marked. Hvis jeg stadig ikke har fået det bedre. Jeg har ikke overskuddet til at skulle slås med min læge, om at kunne få lov til at få dem. Jeg vil så købe dem i Sverige, for så skulle det ikke give problemer i den danske told.

Jeg går hos en endokrinolog på et ambulatorium på et hospital, og her fik jeg først at vide, at det ikke var et problem at få lov til at få Euthyrox, men da det så kom til stykket, og jeg fik udleveringstilladelsen, kunne jeg kun få lov til at få Levaxin, for "det var det som de gav på det hospital".

Jeg har ledt efter en god endokrinolog i København, eller i nærheden, som faktisk vil lytte til en, for dem syntes jeg ikke der er mange af. Men jeg har ikke fundet en. (Men jeg vil ikke have Perrild, jeg har en god grund).

Mange hilsner fra Gypige
  • Hej Gypige
    Jeg var hos min endokrinolog igår,vi talte meget eltroxin-Levaxin og Eythyrox-De har alle tre det samme indhold af medicin ,det er KUN tilsætnings stofferne der er anderledes i de tre præp -så man får hverken mere eller mindre af T4=T3 i medicinen ,men det er spørgsmål om man tåler indholdstoffet -Jeg troede jo også at euthyrox var et vidundermiddel og ville gerne prøve det -men da det går ok nu med eltroxin ift Levaxin, som jeg fik nældefeber af syntes han ikke jeg skulle skifte ,men forklarede han mig istedet om pillerne ,så jeg forstod sammenhængen -Han sagde, at tåler man ikke eltroxin -levaxin er muligheden eutryrox -De var begyndt at give folk dem ,som havde problemer med de andre præp-Gid vi kunne få gl.eltroxin tilbage
    Mange hilsener
    Kirsten
Log in eller Registrér for at kommentere.