Netdoktor.dk - Danmarks uafhængige leksikon om sygdomme
Indstillinger

Smerter og hævelse af venstre knæ

Redigeret 12 november, 2009, 06:58 i Fod- og knæskader
Jeg er en frist og rask kvinde på 64 år, som gerne vil høre om der nogen, som evt. kan forklare mine smerter/symptomer i venstre knæ.
Efter en ferietur på Donau fra Rumænien til Østrig med besøg i flere lande undervejs, blev jeg syg med let feber, hoste (især om natten)og en ulidelig træthed, som varede i 2-3 uger. Fik at vide hos min læge at det var en virus, som der intet kunne gøres ved.
Efter de 3 uger begyndte jeg at få hævelse og smerte i mit knæ, og især når jeg skal gå ned af en trappe gør det ondt. Tog igen kontakt til min læge, som nærmest grinede af mig, da jeg fortalte, hvordan jeg havde det, kikkede blot på knæet og sagde, at det nok forsvandt igen.
Jeg spurgte ham, om han ikke ville tage en blodprøve, med det var til ingen nytte, sagde han.
Jeg har stadigvæk smerter og hvis jeg står og går meget, gør det mere ondt og knæet hæver ca. 3-5 cm i forhold til det andet knæ, knæet føles også varmt.
Kan nogen forklare mig, om det bare er noget jeg skal vænne mig til, det bliver svært, for jeg er en en aktiv kvinde, som normalt både går og cykler en del, er heller ikke overvægtigt.
Log in eller Registrér for at kommentere.