Netdoktor.dk - Danmarks uafhængige leksikon om sygdomme
Indstillinger

hjælp.

Redigeret 12 november, 2009, 05:31 i Irriteret tyktarm
inflammation i tolvfingertarmen. den diagnose fik jeg stillet i april her i år. samt mælke allergi. problemet er jeg er ik helt sikker på om det kun er det. jeg har ik fået afvide hvad det indebærer på hospitalet
de symptomer jeg har er sygt ondt i maven i venstre side(når man står foran mig) det er en intens smerte. og bliver værre hver gang jeg har spist. så har jeg meget oppustethed og luft i maven. og får mavekramper hvor jeg ligger og vrider mig nede på gulvet. det er et helvede og så får jeg movicol fordi min afføring ik er optimal.. jeg har blodmagel får har fået piller for det. og så b12 og d-vitamin, vitamindrik. og har været til kiggertundersøgelse og scanning. til scanningen undrede de sig over der var sådan vand ophobninger men det blev der følgende ik gjort mere ud af. og kiggertundersøgelsen sagde at jeg havde inflammation i tolvfingertarmen. de piller jeg får er duspatalin retard, vitaminpille, d-vitamin og movicol. men som sagt har jeg ik så meget information om min sygdom, så ville hører om i kunne tilføje eller sige noget.
plus at under indlæggelsen der begyndte min venstre ben at blive meget svækket og det var helt vanvigtigt. og det var ligesom at gå på vat agtig. selvom det føles herre tunge, og de næsten ik sad på mig. ved ik om det er en del af min sygdom hvor der sker noget med nervene? eller jeg pludselig har fået syge nerver, får jeg får os spasmer. så jeg går til diverse neurofysiologiske undersøgelser. de siger den er helt gal men kan ik finde ud af hvad det er. fordi der er så mange symptomer.
men mit spørgsmål er egentlig om i ved hvad det kunne være og det indebærer?
er som sagt lige fyldt 16 så synes det er lidt tidligt allerede at have dette. for det hæmmer en meget.

hilsen marie.


ps. har os selv søgt nogen oplysninger på nettet. og jeg ved jo ik hvor omfattende dette er. men hvis man ik får den rette medicin så er det kronisk. og mit er trods alt lidt tid siden. man skulle vist have sonde igennem blodåren i armen eller maven skulle åbnes og den vej ind. og synes det er forfærdeligt hvis jeg hår fået den forkerte medicin. jeg for duspatalin for maven nu.

synes bare at man sidder fast i det offentlige system. de siger det ene og så det andet

Kommentarer

Log in eller Registrér for at kommentere.