Netdoktor.dk - Danmarks uafhængige leksikon om sygdomme
Indstillinger

Medicin mod for meget mavesyre

persille1persille1
Redigeret 22 november, 2009, 16:37 i Åben debat om mave-tarmproblemer
Jeg har fået Lansoprazol mod mavesyre. Det giver mig lidt smerter og en del ømhed i maven.
Jeg er inde på et område, jeg slet ingen kendskab har til.
Jeg ville blive glad over at høre andres erfaring med mavesyremedicin.

Kommentarer

  • Indstillinger
    Hej persille1.

    Forstår din frustration - jeg tager selv lansoprazol, og pillerne giver også mig lidt ondt i maven hvilket vidst er meget normalt. Nu ved jeg ikke hvor lang tid du har taget pillerne, og hvor mange du tager men det er meningen de skal virke som en kur og derved når du stopper skulle mavesmerterne stoppe men mavesyren ikke vende tilbage.
    Selv startede jeg med 1 pille om dagen i 40 dage men tager nu 2 piller om dagen, hvilket hjælper meget mere. Men ring til din læge, min læge er nemlig meget åben omkring dette emne og det er nemt at få nogle andre piller da der findes rigtig mange. Desuden er pillerne ikke særligt stærke så derfor skader det ikke at tage 2 af dem - siger min læge :)
  • Indstillinger
    Hej Persille

    Naturens egen er Silicol gel , det er kiselsyre. Smagen og konsistensen vænner man sig hurtig til, når man opdager det hjælper.
    Jeg brugte det to gange før jeg havde fuld virkning af det, men så var det også effektiv.
    Se link : http://www.kamillesundhedskost.dk/search/node/silicol

    Mange hjertelige hilsner
    Rita
  • Indstillinger
    Tusind tak for jeres svar.

    Jeg stoppede med pillerne, da jeg fik det dårligt af dem. Jeg tog kun en om dagen.
    Nogle dage efter jeg stoppede med blodtryksmedicin og mavesyrepillerne fik jeg det godt igen.
    Jeg havde været meget mere dårlig af dem end jeg var klar over.
    Jeg tror ikke, jeg har for meget mavesyre, jeg tror det var blodtryksmedicinen, der var skyld i den svien og brænden, jeg havde.

    Ang silica, ja det kender jeg. Det blev mig anbefalet af en gammel mand for længe siden. Han må have været en "klog" mand, for han gav mig også rådet om kommen til tarmkatar og det hjælper virkelig.


    Silica er et mirakelmiddel. Til hud ,hår og negle og så måske også andre ting. Min brors hår var helt livløst og han tabte det. Det satte silica en stopper for. Hvis han holder med at tage det kan han kort tid efter se det på håret.

    Jeg tog det også en overgang, jeg skulle sikkert begynde igen.
    Mange hilsener og tak for jeres svar.


    PS.
    Hvorfor mon det kaldes silicol, silica og kiselsyre. Ja, så vidt jeg ved er der også andre navne.
  • Indstillinger
    Hej Persille

    Jeg skal lige sige, at jeg ikke har erfaringer med midler mod for meget mavesyre. Men du stiller et spørgsmål, som jeg gerne vil svare på.

    Silicium, kisel og silicon er forskellige ord for det samme stof. Det kan du f.eks. se her

    http://www.vitamindoktor.com/cm84/

    Og så er der lavet forskellige produkter af silicium. Silica og det produkt, som Rita nævner, ser ud til at være forskellige produkter. Men de indeholder begge kiselsyre, som er det samme som siliciumdioxid.

    Det eneste, jeg ved om silicium er, at min frisør lyser op, når hun taler om Silica. Og så ved jeg at silicium, er et stof, der har revolutioneret computerindustrien, fordi silicium har gjort det muligt at pakke en masse information, så det næste ingenting fylder. Men det sidste er jo noget helt andet, som ikke har med sundhed at gøre – og dog: Hvis vi ikke havde computere med silicium i, kunne vi jo ikke sidde her og skrive til hinanden :o)

    Mange hilsner og god søndag

    Kameliadamen
  • Indstillinger
    Ha ha, tak for svar

    Jeg vidste ikke computere også "spiste" silicium. Der kan man bare se.
    Sagde jeg ikke, det var et godt middel. !!!
    Jeg må have nærlæst noget omkring det, men jeg har ikke tid i dag.



    Også god søndag til dig.
  • Indstillinger
    Du kunne prøve at købe en rødbede, skære en skive og spise/tykke det.
    Kartoffel "slim" eller kartoffel vand skulle have den samme effekt.
    Jeg bruger selv rødbeden.

    Mvh Adam
Log in eller Registrér for at kommentere.