Lavt stofskifte?
Jeg har i flere år kæmpet med træthed. Når det er værst bliver jeg nødt til, at tage en "morfar" 1-2 gange om dagen. Det sker dog oftes i weekenden, hvor jeg ikke har arbejdet til, at holde mig i gang. Jeg bliver også tit træt i musklerne. og har problemer med tør hud på benene og i ansigtet. Jeg spiser sundt, drikker næsten aldrig alkohol, ryger ikke og dyrker så meget motion som jeg nu har energi til. Alligevel er jeg ofte totalt bombet, når jeg kommer hjem fra arbejde (kontor), og orker ikke andet end, at lægge mig på sofaen, selvom det ikke har været nogen særlig travl dag. Og jeg er kun 36 år - burde jo have masser af energi. I øvrigt har jeg meget let ved, at tage vægt på. Jeg skal virkelig passe på med, hvor meget jeg spiser.
Kan det tænkes, at jeg lider af lavt stofskifte? Kan man bare gå op til lægen, og sige, at man vil testes for lavt stofskifte?
-Jacob
Kan det tænkes, at jeg lider af lavt stofskifte? Kan man bare gå op til lægen, og sige, at man vil testes for lavt stofskifte?
-Jacob
Kommentarer
Jeg har lige læst dit indlæg ,og detdu beskriver kunne godt tyde på stofskifte-
problermer(lavt stofskifte),men det behøver ikke at være det.
Har du andre symptomer ,som F. X. stive muskler/muskelsmerter,
vand/ødemer i kroppen,synsforstyrrelser/nedsat syn.
Hukommelsesproblermer /korttidhukommelsen.kuldegysninger eller svedeture?
Er der andre i din familie,der lider af lavt stofskifte F.X mor ,mormor eller farmor ,altså nær familie.Det er sjælden mænd for lavt stofskifte,da det
mest er en arvelig kvindesygdom,men der er også mænd der for det, bare
ikke så ofte som kvinder.
Du kan sagtens få en blodprøve ved din læge for ,at se om du har det .
Har du fået målt blodtryk ,blodprocent begge dele kan nemmelig også give
voldsom træthed .
Venlig Hilsen HN.
Jeg kan nikke genkendende til meget af det du skriver ....
Få dit stofskifte tjekket, blodprocent evt. også.
Spiser du meget "sukker"? Det gør en også træt og dvask...
Selvom du er træt prøv at tvinge dig i gang - helst i frisk luft.
Ingen i min familie har haft problemer med skjoldbruskkirtlen....men det har jeg....så det at sige det går i arv passer ikke altid.
Det behøver ikke at være dit stofskifte der er noget galt med -men det kan altså tjekkes ved hjælp af en blodprøve.
-Jacob