Netdoktor.dk - Danmarks uafhængige leksikon om sygdomme
Indstillinger

Udslæt på penis

Kære alle, jeg er i syv sind over nogle sympomer jeg har haft i snart 4-5 måneder.

Penis hoved er meget irreteret og ligner små rødlige sår. De vædsker ikke og der dannes ej heller skorpe.

Det kan lettest forklares hvis der er "skrællet" et meget tyndt lag af og det underliggende væv er blottet

Er det nogen som har et gæt på hvad det kan være?

Der kommer ikke væske fra penis ligesom det heller ikke gør ondt at urinere

Kommentarer

  • Indstillinger
    Hej Peter,

    Jeg har oplevet meget af det samme! Jeg er pt. ude at rejse og var hos laegen som sagde "micosis" (paa spansk) hvilket er en infektion med en svamp ved navn Candida. Jeg fik en creme (Fluconidazol) og nogle svamepepiller (MUTUN hed de her). De foerste 3-4 dage efter jeg opstartede behandlingen forsvandt symptomerne, men nu er de tilbage ved fuld styrke.

    Som du skriver skaller huden naermest af paa visse omraader af penis ligesom det er meget roedt og svier. Der er endvidere en produktion af hvidt og en anelsee groenligt materiale.

    Ved ikke om det er det samme, men hvis du er i Danmark hvorfor tager du saa ikke bare paa hospitalet? Paa Bispebjerg Hospital finder du Venereaklinikken som er et fantastisk sted at faa ordnet den slags problemer. Bor du i Jylland findes der helt sikkert et lignende tilbud.

    MVH
  • Indstillinger
    Hejsa!
    Har I fundet ud af, hvad det kan være???

    Jeg har det samme, blot med den tvist, at det udelukkende opstår efter sex (med min kone), og det er bare lige med det samme.
    Jeg vil nærmest sammenligne det med at få et lille hyggeligt syrebad....

    Til info har det stået på i mange år, og kondomet virker til at være eneste løsning - men hey - kan der gøres noget reelt er det da det bedste!

    Jeg kan også tilføje, at det ikke kun er glans, der er hårdt medtaget. Det er også forhuden som sådan.
  • Indstillinger
    Hej Angus.

    Gå til lægen sammen med din kone og få tjekket for svamp og bakterieubalancer.
Log in eller Registrér for at kommentere.