Netdoktor.dk - Danmarks uafhængige leksikon om sygdomme
Indstillinger

Glutenallergi eller bare maveonde?

Redigeret 10 april, 2010, 11:15 i Allergi
Hej alle sammen
Jeg er en 14-årig pige, der i nogle måneder har haft problemer med maven. Jeg har i flere måneder haft meget luft i maven, og somme tider når jeg har spist frokost, får jeg meget kraftige smerter i maven.
I øjeblikket har jeg også en underlig afførring, hvor det virker som om jeg ikke rigtigt har fordøjet al maden i maven.
Er der nogen der kunne fortale mig om det er tegn på glutenallergi, eller om det er noget andet? Det virker ikke helt bare som maveonde, da det har varet i lang tid nu...?

Håber der er nogen der ved hvad det kan ske at være.
På forhånd tak.

Kommentarer

  • Indstillinger
    Hej..
    Jeg ved at det er lang tid siden at dette indlæg er lavet, men jeg vil nu alligevel vælge at svare på det.

    Jeg har selv samme symptomer som du skriver og er igang med at blive undersøgt om det er cøliaki (gluten) eller om det er lactose (mælk/mælkesukker) allergi.

    Jeg får ondt i maven, kvalme, opkastninger, luft i maven, rumlen i maven (selvom jeg lige har spist) og skiftende kold/varm fornemmelse.

    Jeg ved ikke om det kan svare på så meget om dine problemer, men ellers synes jeg du skal snakke med din læge om at få taget de 2 blodprøver samt afføringsprøver som kan vise disse allergier.

    Håber at du kan bruge det til noget..
Log in eller Registrér for at kommentere.