Netdoktor.dk - Danmarks uafhængige leksikon om sygdomme
Indstillinger

Knopper på hele kroppen (kronisk)

Hej herinde

Jeg har siden jeg var lille altid haft mange knopper overalt på arme,ben og andre steder på kroppen. Det er åbenbart en slags kronisk arvelig tilstand - da min far også har dem. Desværre har vi ingen kontakt til min fars famillie - så mere ved vi ikke der.... De generer aldrig - men har bare altid ødelagt mit selvværd meget - da det jo ikke ser pænt ud. Går aldrig med bare arme og ben f.eks..... Var til en hudlæge for en 7 - 8 år siden hvor de sagde at der ikke var noget at gøre ved dem - desværre... Er der andre der kender til det???? Og/eller kender nogle midler der kunne hjælpe??????

Overvejer at spørge lægen om en henvisning til hudlæge igen snart, evt. hos en anden....

Kommentarer

  • Indstillinger
    Hej Anonym

    Det er et meget almindeligt problem, som tidligere er blevet omtalt i debatten her:

    viewtopic.php?f=64&t=20893

    Jeg har selv haft problemet, og min søn har også haft det. Det skyldes nok, at vi har spist den samme kost. Heldigvis er problemet gået over, efter at vi er begyndt at spise anderledes.

    Jeg kan også henvise til oplysninger andetsteds fra:

    http://www.bryllupsmagasinet.dk/?id=1499

    Mange hilsner

    Kameliadamen
  • Indstillinger
    Hej og mine brødre har haft dette problem i maaaange år efterhånden og jeg har virkelig også haft problemer med selvværdet, men lad være med at tænke på det! Jeg ved godt det er sygt svært - jeg har til tider stadig svært ved det..

    Mine tips til at de bliver mindre synlige:

    Drik massere af vand hver dag.
    -Spis sundt - hver dag (chips, sodavand etc. meget sjældent ihvertfald)
    -Kroppen skal have frisk luft og sol - derfor UNDLAD at pakke dig ind - jeg ved godt det er svært, men det bliver pænere og derved også lettere at gå i t-shirts..
    -Når du er i bad: Skrub huden med en hamphandske eler andet et par gange om ugen og når du så kommer ud af badet tørrer du sig ikke 100 % tør, men stadig lidt fugt på huden .. så smørrer du et lag carbamid-creme på (gerne 10% til at starte med - så kan du gå ned til 5 % senere - det fåes bl.a. i matas)
    -Dyrk motion og rengør huden godt bagefter med et bad og skrub! (dog ikke skrub hver eneste dag)..
    -Bare det at du tillader dig selv IKKE at tænke så meget på det hjælper også helt vildt!!!

    Det kan ikke gå væk - det får du også at vide af hudlægerne, men du kan formindske det!

    Det er et forsøg værd! - Jeg håber virkelig inderligt det kan hjælpe dig lidt, da jeg selv som lille rendte rundt i store fleecetrøjer om somren i 30 graders varme - og derfor ved hvad der kan hjælpe lidt :-D

    Held og lykke med det ! :-D Skriv gerne om det hjælper - men giv det lige lidt tid :-) om en måned skulle du ihvertfald gerne kunne se en forskel :-)

    MVH. Pernille
Log in eller Registrér for at kommentere.