Netdoktor.dk - Danmarks uafhængige leksikon om sygdomme
Indstillinger

Rigtigt Trist ! Og meget alvorligt at dette sitz, ikke...!

Redigeret 7 november, 2009, 10:42 i Personlighedsforstyrrelser
Jeg bliver rigtig alvorlig, trist og vred. At dette forum ikke bruges mere seriøst, mange klikker på denne side. At de så skal mødes af nærmest totalt forvirrethed , er og bliver BARE ikke OK!
Hvis Net-Doktor samt bruger ønsker et seriøst forum, bør flere ting ændres.

Mange unge der føler ensomhed i deres situation, det kan ex. handle om svigt-spiseproblemer mv. mv.
Rigtig mange ting, hænger sammen uden man nødvendigvis er sig det bevidst.
Nogle har måske en diagnose mv. SÅ bør man der kunne mødes af personer, som kan bidrage til en afklaring.

Der er brug for en åben debat, omkring psykiske-problematiker.
Flere! Flere! oplever det på deres krop/sjæl/legeme... Det skal tages ALVORLIGT, man skal ses høres.

Hvis der skal skabes en sund debat, med mål at støtte hinanden så skal der ske forandringer...

Ellers er dette sitz uden, menning samt formål.

Knuz med tanker ! Susann12.

(tidl. klinisk.pæd v/ børne-og ungdomspsykafd.)

Kommentarer

  • Indstillinger
    persille1persille1
    Redigeret 7 november, 2009, 09:57
    Og jeg bliver forbavset/overrasket over din mening.

    Hvad er det du gerne ser ændret. At denne debatside bliver overtaget af uddannet personale.
    At det ikke mere skal være en åben debat, hvor alle kan give deres mening til kende.
    For du forlanger/forventer vel ikke, at de der skriver, alle skal have en uddannelse inden for faget, for at kunne deltage her. For så bliver det jo en helt anden slags, nærmest en lægebrevkasse.
    Nogle som skal have løn.
    Jeg tror slet ikke så alvorlige problemer kan ordnes over en brevkasse, men bare det at skrive kan måske være en hjælp til at søge professionel hjælp.

    Jeg har forstået det er et sted hvor ganske almindelige mennesker har et sted, hvor de kan læsse af.

    Det kan alle trænge til, bare at snakke med nogen, som har prøvet det. Skal man have rigtig lægehjælp må man jo henvende sig på rette sted.

    Jeg har ingen erfaring med de omtalte ting og skriver heller ikke der.
    Men jeg er glad for at kunne skrive om andre ting. Det er dejligt at kunne "læsse" af og dele erfaringer.

    Jeg kan naturligvis godt se, du på en måde har ret i, at nogle svar ikke er de bedste, men alligevel mener jeg, det er godt, der også er denne form for debat. Før i tiden har man virkelig manglet et sted, bare at snakke. Det har man nu.
  • Indstillinger
    susanne 12 ----skriv til netdoktorens brevkasse hvis det er lægelig hjælp du skal have----det er ganske almindelige mennesker med hver deres mening der skriver i denne debat --derfor er denne side også for dig med din mening --her kan man få mange gode råd og det er udmærket udveksling --så derfor ved jeg ikke hvad du syntes der skal laves om ---der er en speciel side hvor du kan skrive til
  • Indstillinger
    Jeg er meget enig med hvad persille skriver, for hun har helt ret.

    Susann jeg tror, der er noget du har misforstået i dette forum, her skriver helt almindelige mennesker uden faglig ekspertise, og det er også meningen.

    Meningen her er at skrive for at læsse af og ikke for at få lægelig eller psykiatrisk hjælp, for det kan vi, der skriver her ikke give. Men nogle kan øse af deres egne erfaringer efter bedste evne, give gode råd efter bedste evne, men ingen her kan bidrage med en afklaring af store og ofte svære problemerne.

    Måske har jeg også misforstået dit budskab.

    Hilsen Sofie
  • Indstillinger
    Redigeret 7 november, 2009, 10:59
    Hej persille og sollo1.

    Tro mig ! jeg ønsker netop ikke de såkaldte PROFF. jeg ønsker blot at der måske kom mere seriøse svar, som netop ex. jeres.

    Jeg har læst svar her på side , hvor jeg krummer tæer, men vel osse ok! når man er hårdt ramt af gigt, og iøvrigt har kæmpet en 12års kamp, med datter med ALVORLIG spiseforstyrelse. (og så osse lige har siddet, på den forkerte/rigtige side af skrivebordet)

    Samtidig med en søster , der var svingdørspatient på psykafd.-En far der tvangsneurotisk, niceser med ocd mv. Tro mig ! jeg har haft alt inde på livet, hvorfor valgte jeg mon min udd. som aldrig gør mig til et bedre menneske, men min baggrund har bidraget, til en større forståelse)

    Så ! Tusinde Tak! for jeres reaktion det glæder mig, netop fordi mange i min øresnegel har udtrykt, ÅH! ik net-doktor , er det seriøst.?
    Tanker Susann12
  • Indstillinger
    kære susanne12---luk øjnene for det du ikke kan bruge --vi er jo ikke alle lige gode til at udtrykke os ---det værste er når nogele skriver meget lange indlæg --de er sikkert gode men man orker næsten ikke at læse det --det er bedre med kortere indlæg --og så flere ----

    men du ved sikkert ar hvis du slår ind på alle debatter --er der meget med dem som har psykiske problemer et helt afsnit
  • Indstillinger
    Hej solo 313.
    Jeg er helt ny, og tak! for dit råd. Men syntes forsat at sitet trænger til noget god energi, ik fordi jeg har for meget...SMILER.
    Men bidrager gerne... På gode dage.
    Tanker susann12.
Log in eller Registrér for at kommentere.