Netdoktor.dk - Danmarks uafhængige leksikon om sygdomme
Indstillinger

Hovedpine efter svømning

Redigeret 25 april, 2010, 10:03 i Sportsskader
Hejsa

Jeg har problemer med ekstrem hovedpine lige efter, jeg har svømmet. Jeg crawler normalt en kilometer og det tager omkring 20 minutter. Jeg har badehætte og briller på, og udstyret sidder til, så det ikke falder af, men jeg synes ikke, at det klemmer. Når jeg ikke svømmer, løber jeg, så min kondi er også fin nok.

Har I nogle forslag til, hvad min hovedpine kan skyldes?
Den er kraftig i hele hovedet de første 5-10 minutter efter jeg er kommet op, og bare sådan en lillesmule øm resten af dagen.

Jeg reagerer også på en anden måde, nemlig med løbende næse og nys resten af dagen. Men er der en sammenhæng?

Det er hele året, så jeg tror ikke, at det er fordi, jeg er forkølet lige nu..

Jeg har selv overvejet, om det kan være fordi jeg evt. puster for meget luft ud, eller suger for meget luft ind, når jeg svømmer?

Bedste hilsner
Kirstine

Kommentarer

  • Indstillinger
    Nysen og løbende næse kan tyde på allergi overfor klor... Jeg er selv lettere allergisk nemlig og har selv været konkurrencesvømmer i ca. 7 år :)

    Men har aldrig selv oplevet hovedpine som et allergisymptom i overfølsomheden overfor klor..

    Når du svømmer, sørger du så for at få noget at drikke?
    Det kan godt være, at vandet i bassinet hjælper med nedkølingen af kroppen, men min erfaring siger mig, at man i løbet af et træningspas sagtens kan miste meget væske, især hvis man bruger en lang forberedelsestid inde i den trykkende varme i hallen..

    Mvh
    Mette
Log in eller Registrér for at kommentere.