Netdoktor.dk - Danmarks uafhængige leksikon om sygdomme
Indstillinger

Hashrygning et par gange om måneden

Redigeret 13 januar, 2010, 04:55 i Rusmidler
Hej Netdoktor og alle Netdoktor brugere,

Jeg ryger hash 1 måske 2 gange på en måned da jeg ikke kan lide at drikke alkohol.

Er det skadeligt eller kan jeg roligt ryge min pibe sammen med vennerne et par gange om måneden?

Det skal lige nævnes at jeg tager Citalopramer i mod depression ca 15mg pr dag.
Og har taget det i snart 1 år

Kommentarer

  • Indstillinger
    hej ari. jeg er tidligere misbruger og har naturligt ikke noget der taler for brug af rusmidler. det tror jeg heller ikke du får nogen læge til at sige.
    jeg får selv samme dosis citalopram som du og mit råd er at du skal sørge for at få stoppet dit forbrug af hash. det dur ikke at tage medicin mod depression og samtidig tage et stof der forstærker depressionen.
    du må meget gerne rette mig hvis jeg tager fejl, men jeg tror du godt selv var klar over dette. jeg kunne forestille mig at du faktisk gerne vil være fri for en af de to ting, måske endda begge. du siger du ryger 1 til 2 gange i måneden. mit råd er at du beslutter dig for at du ikke må ryge næste gang. er det noget du har planlagt hvornår du skal ryge igen?. sæt dig et mål der hedder f.eks tre måneder uden røg.
    når du er kommet i gang er det vigtigt du virkelig mærker efter i dig selv efter de forandringer der sker med dig. mit sidste råd er at hvis det går sådan at du føler dig endnu mere deprimeret efter stoppet så er der altså ingen nedre grænse for hvornår du kan søge hjælp på et misbrugs center. og der vil ikke være nogen der ser ned på dig på grund af mængden af stof du har indtaget, for problemet kan være lige så stort for dig som det kan være for en der har indtaget heroin dagligt. vi er allesammen meget forskellige og det er der plads til i behandlingssystemet. håber du kan bruge lidt af det her til noget, ellers er du meget velkommen til at skrive igen.
  • Indstillinger
    Selvom jeg går ind for fri hash og aldrig har haft et døjt imod det så vil jeg give brian til dels ret.

    Som et par øl i løbet af dagen kan være en hjælper eller hash for den sags skyld så er det ikke en god combo med depression hvis man i forvejen føler at man er en smule sårbar.

    Det er helt dit eget valg, jeg siger det fordi jeg har set folk der først har fortalt mig lange historier om deres depression, så er begyndt at ryge hash, og til sidst ikke har kunnet overskue noget fordi depressionen har vendt tilbage imens de har røget hash, så har du pludselig 2 ting at kæmpe med hvis det er.

    2 gange om måneden er allerede på vej til at du måske mødes hver 2. dag for så kunne hver 2. dag ligeså godt være nummer 2 gang i måneden, dit andet skud i bøssen (Som du så valgte at bruge med 1 dags interval, men sådan tænker mennesker) ..


    Jeg foreslår at du stopper med hash, kommer til selvrealisering mht. din depression, f.eks. når sneen og kulden forsvinder og du står med overskud i dit liv, så prøver at trappe ned og/eller taler med din læge om at stoppe med medicinen, for jo længere du er igang jo mere bundet bliver du af det og jo mindre muligheder får du uden medicinen. Tænk på at alt medicin trods alt ændre en varigt så det er allerbedst at stå uden.
Log in eller Registrér for at kommentere.