Netdoktor.dk - Danmarks uafhængige leksikon om sygdomme
Indstillinger

Tynd mave og kvalme efter cykelture

Hej netdoktor!

Jeg er lige flyttet, og skal nu cykle omkring 3 km. hver anden dag til skole. Hver gang jeg har cyklet, får jeg ondt i maven og kvalme. Jeg har prøvet at variere min kost, så jeg ikke spiser lige inden jeg cykler, eller lige efter jeg har cyklet - men det har ikke hjulpet.

Jeg får ikke ondt i maven de dage jeg ikke cykler, eller laver noget sådan generelt. Jeg får dog ondt i maven hvis jeg spiser lidt usundt(Ja, det gør alle vel, men fx. 5 chokolade kiks kan give mig ondt i maven).

Er det min mave der er svag, eller er det måske noget psykisk, da jeg lige er flyttet og startet på et nyt studie?

Hvis I mener jeg skal skrive flere informationer, så sig det endeligt. :)

Kommentarer

  • Indstillinger
    det er svært at vide hvad det handler om---har du da aldrig cyklet før ----føler du selv at du er psykisk belastet af at cykle---du cykler måske for sent hjemme fra --så du skal køre for stærkt----
  • Indstillinger
    Jeg har ikke sådan rigtigt cyklet i 2 år. Jeg har dog løbet 2 gange i ugen og styrketrænet. Jeg er ikke overvægtig, og jeg harh ellere ikke astma osv.(Så vidt jeg ved).

    Jeg cykler ofrholdsvis hurtigt, og der er masser af bakker, hvor jeg ofte cykler itl mine ben syrer til. Er det noget maven bare skal hærdes til, eller kan jeg gøre noget for at maven bliver stærkere? Selv om jeg spiser 1 time før jeg cykler, får jeg stadigvæk kvalme og ondt i maven..
  • Indstillinger
    dels skal maven nok vendes til det ---jeg kunde forestille mig du sidder forover bøjet og kniver maven sammen---men det kommer lidt an på hvad du fylder i din mave til morgen og hvad du drikker --og hvor hvor meget du fylder i maven---
  • Indstillinger
    Havregryn med mælk - derudover drikker jeg vand. Jeg spiser/drikker slet ikke til jeg er helt fyldt op. Spiser en god mængde.

    Kan være det er problemet. Derudover er jeg nok også nervøs pga. nyt studie, og en blanding af det forårsager nok min kvalme og tynd i min mave. Det er bare irriterende at det lige nu går ud over mit studie og social liv.

    Kan jeg ikke spise noget der vil hjælpe på maven? Måske er der noget der er bedre at spise end noget andet? Frugt i stedet ofr havregryn?
  • Indstillinger
    bor du alene
    på værelse ---har du koge muligheder----havregryn og mælk er sund spise --men man kommer let til at spise for meget ---og så føler man sig godt op fyldt i maven---men hvis du kunne koge dig lidt havregrød på vand og komme mælk og lidt sukker på ---det vil være godt for maven --men mange unge og for øvrigt ældre mennesker kan ikke lide havre grød--jeg syntes det smager pragtfuld --og så lægger den et dejligt blidt lag i mavesækken--et glas ekstra mælfk om morgenen vil også være godt ---har du madepakke med på skolen eller er der kantine---
    du skal ikke være så nervøs for skplen --når du gør dit bedste kan du ikke gøre mer ---håber du har fundet en god kammerat det betyder meget--
  • Indstillinger
    hvis du har mod på at prove havre-grød ---tager du 2 alnindelige kaffe kopper havregryn --og 4 kopper koldt vand ---og meget lidt salt --og det koger du sammen nogle minutter i en gryde----kommer sukker oven på --og drikker mælk til --jeg tror at du efter nogle dage får det så godt i din mave så det vil du have hver dag---held og lykke min ven
Log in eller Registrér for at kommentere.