Netdoktor.dk - Danmarks uafhængige leksikon om sygdomme
Indstillinger

2 glemte p-piller, skulle tage 3 p-piller da jeg kom i tanke

Redigeret 5 november, 2009, 04:24 i Prævention
Hej alle sammen. Har brug for lidt hjælp.

Igår kom jeg pludselig i tanke om at jeg havde glemt og tage mine p-piller, jeg havde altså glemt at tage 2 p-piller, og skulle derfor tage 3 på samme tid. Jeg havde godt nok ondt i maven hele aften, og det var ikke særligt smart at glemme 2 p-piller, især fordi min hverdag er så flyvsk med 4 forskellige jobs.

Jeg havde kun taget 2 p-piller fra pakken, da jeg så glemte de 2 pp. og havde sex 2 dage forinden. Jeg har stadig omkring 2 uger tilbage af mine p-piller.

Jeg kunne godt tænke mig at hører jer om, hvad i mener sandsynligheden for at være blevet gravid er, eller nogen gode råd til hvordan man kan huske at tage sine p-piller.

Jeg er udmærket klar over at man ikke skal sløse med det, men har ikke brug for nogen dumme bemærkninger. Bare nogen råd!!

- Julie

Kommentarer

  • Indstillinger
    Har ofte hørt og læst, at blot en glemt p-pille er nok til at man kan blive gravid. Man skal beskytte sig resten af p-pille perioden, hvis dette er sket.

    Har selv glemt pillen et pr gangen, men min krop kan SLET ikke klarer at jeg tager flere på en gang(selvom det står på pakken)
    Har 2 gange kastet op, fordi jeg tog to piller. De er alt for stærke for mig og mit system.
    Du har det vist på samme måde, siden du har ondt i maven :(

    Du kan godt være gravid, men jeg tror nu ikke at chancen er så stor. Det kommer også an på hvor mange sædceller der er kravlet op. Kom han i dig?

    Ta en test for at være på den sikre side og så beskyt fig resten af p-pille pakken:))
  • Indstillinger
    Almindeligvis har man fat i sin tandbørste nogenlunde samme tid hver dag. Hvad med at opbevare p-pillerne sammen med den?
Log in eller Registrér for at kommentere.