Netdoktor.dk - Danmarks uafhængige leksikon om sygdomme

Lavt stofskifte og akupuntur

Redigeret 24 november, 2009, 14:54 i Forstyrrelser i stofskiftet
Er der nogen med bivirkninger af eltroxin der har prøvet akupuntur?
Jeg har fået forærende 3 behandlinger og var til den første i fredags. Jeg fik lovning på at jeg ville kunne blive så god som ny samt et vægttab på op til 10 kg. på 3 måneder :-)

Kommentarer

• hej Andrea,
    jamen jeg tror vi er mange som venter spændt på at høre om miraklet !!(-:
    Håber du løbende holder os underrettet.
    Jeg har igennem flere år gået hos en dygtig og seriøs akupunktør for mange forskellige skavanker. Jeg har som regel fået lindring og bedring ud af det, men har har ikke fået akupunktur specielt for stofskiftet eller vægttab. Jeg har imidlertid oplevet flere gange at mit stofskifte har føltes højere i dagene efter en behandling.
    Det du fortæller lyder spændende, men svært at tro ! held og lykke !
  • Hej Jane.
    Jeg har i dag været til 2 behandling. Jeg har tabt 1 kg. siden sidste fredag, om det er et tilfælde ved jegvikke :-) Akupunktøren siger jeg har utrolig meget væske i kroppen og at min hud er helt udspændt. I dag fik jeg en forklaring på hvorfor jeg ikke har tabt mig efter at være startet på medicinen, det lød meget rigtig, men jeg kan desværre ikke genfortælle den.
    Jeg skal nok melde tilbage senere i forløbet :-)

Hilsen Andrea
  • Jeg læste med interesse indlægget om akupunktur, jeg håber det virker.
    Jeg havde det forfærdeligt med ny Etroxin- Euthyrox og Levaxin, nu har jeg været uden piller i 6 uger, selvom mit T S H er med 14 dages mellemrum faldet fra16,8- 29,6- og nu 37,o.
    I torsdags var jeg til akupunktur, det skal jeg have med 14 dages mellemrum, jeg er meget spændt på mine næste tal,bare de ikke falder ( stiger)er jeg tilfreds, så kan det være at de bliver bedre for hver gang.
    Som en ekstra gevinst, fik jeg også akupunktur for slidgigt og en discusprolaps i ryggen, det synes jeg , det allerede har hjulpet en anelse.
    Humle
  • Hej Jane.
    Jeg vil skynde mig at fortælle, at de sagde at akupuntur ikke kan få gang i skjoldbruskkirtel igen og at man ikke må stoppe med medicin.
    Jeg går der fordi jeg har bivirkninger og ikke tror jeg optager medicinen helt ud i cellerne.
    Det kan akupuntur hjælpe med siger de på den klinik jeg går på.
    Jeg var til 3 behandling i fredags og har stadigvæk ikke tabt mig et gram :-( men jeg skal tisse mere end jeg har gjort før, så mon ikke det er et godt tegn.
    Jeg har haft nogle smerter i venstre ben som jeg ikke har nævnt og de er mærkelig nok forsvundet, så godt for noget har det været indtil nu.
    Mvh. Andrea64
  • Hej.
    Lyder meget interessant med akupunkturen som sideløbende behandling af stofskifteproblemer. Hvilken klinik har du god erfaring med?
    Jeg er startet op på Euthyrodx og venter på at starte min justeringsfase. Jeg er dog voldsomt svimmel.. og også træt og mangler energi, så det kunne jo være fantatisk hvis det kunne hjælpe lidt.
  • hej Andrea

Jeg synes det lyder fornuftigt med den besked, du har fået fra akupunkturklinikken. Nej, vores medicin slipper vi nok aldrig for ! Men ingen tvivl om, at akupunktur kan hjælpe på mange gener, - jeg har selv haft gode resultater med rygproblemer, benproblemer, dårlig skulder og især stress ! Når jeg får råd, vil jeg prøve en omgang for at tabe mig, for hold da op hvor er det svært !!! God vind til dig.
    Mange hilsner, jane
  • Jeg går hos Tommy Iversen og klinikken heddert Nihaw. Den ligger i Pederskrams gade lige bag Nyhavn og jeg giver 350 kr. pr gang.
    Held og lykke med den nye medicin.
    Hilsen Andrea
Log in eller Registrér for at kommentere.