Netdoktor.dk - Danmarks uafhængige leksikon om sygdomme
Indstillinger

clamydia !!

jeg er en pige på 15år.
som måske har fået kalmydia , fordi mig og min veninde har været i seng med den samme fyr .. men så fandt jeg så ud af at hun har været i seng med 25 andre drenge. så jeg tror ikke jeg har det..

jeg får stadig menstruartion og jeg har ikke diaré eller noget lign. jeg har heller ikke ondt i skeden eller hvad bivirknigerne du er.
så jeg tror ikke jeg har det, men problemet er at jeg jo ikke vil være steril!!!
- jeg vil have mange børn når jeg bliver "stor" .

det var i maj det skete og vi er i november nu, så er der sandsynlighed for at jeg er steril hvis jeg har det?! vær søde at svare? ):

-- jeg tør heller ikke blive undersøgt fordi at jeg ikke har det så godt med mit underliv, jeg føler det ydmygende /: men man bliver vel nødt til det!!

NB! : spørgsmålet er det om jeg kan blive steril efter 6mdr.
og min veninde fik konstateret clamydia, men hun havde os ødelagt sine slimhinder og fik ikke menstruation. og havde ondt osv.
MEN!! hun havde os været i seng med mange fyre. ham her var min første ):

mange knus.
hende som er meget bange, fordi hun gerne vil ha' børn!!

Kommentarer

  • Indstillinger
    Man kan sagtens have klamydia uden at mærke noget som helst til det. Når du dyrker ubeskyttet sex, bør du også sørge for jævnligt at blive undersøgt.

    Der er ikke noget som helst ydmygende ved at få en underlivsundersøgelse, og som kvinde kan du lige så godt først som sidst indstille dig på, at det er noget, der jævnligt skal ske i dit liv.

    Du spiller hasard med din fertilitet, hvis du dyrker ubeskyttet sex, og da især med en fyr, som du ved har dyrket ubeskyttet sex med en, der altså har fået en kønssygdom.

    Se at få det her undersøgt hurtigst muligt, og pas så godt på dig selv fremover - der er ikke andre til det end netop dig selv.
  • Indstillinger
    jeg ved ikke helt om det er her jeg skal spørge men jeg har 2 spørgsmål..

    for det første.. jeg man godt opdage klamydia (altså få symtomer ) efter flere mnder?

    for det andet... kan man godt få klamydia uden at ens parter får det?(er det muligt?)

    håber der er nogen der kan hjælpe ;)
  • Indstillinger
    Klamydia er en meget underlig størrelse. Nogle mærker symptomer, andre ikke, så til dit første spørgsmål er mit bud: Ja, muligvis - muligvis ikke.

    Og mit bud til nr. to: Jeg vil tro, man kan være heldig, men man bør bestemt ikke satse på det. Det kan være man er heldig en gang, men så ikke den næste. Dit spørgsmål kan også tolkes lidt anderledes, men klamydia er en seksuelt overført sygdom, så hvis du får klamydia og din partner ikke har det, så er det altså dig, der på et tidspunkt er blevet smittet seksuelt, men hvis ikke, du er blevet checket, kan du således godt have haft det i længere tid, og så er din partner da ualmindelig heldig ikke at være blevet smittet, men selvfølgelig, hvis I har brugt kondom.....

    Ved den mindste mistanke - og den mistanke bør man have, hvis man har dyrket ubeskyttet sex med en person som ikke er checket siden seneste forhold - bør man i egen interesse sørge for at blive checket.
  • Indstillinger
    hay har et spørgsmål angående smitteveje er det muligt at blive smittet med klamydia via andre veje end sex. har fast partner og vi er begge hårnakkede over at vi ikke har været sammen med andre end hinanden men. jeg er altså blevet testet posetiv ved ikke med hende da hun ikke har fået det undersøgt endu. hi har været sammen i 4 år og vi var begge jumfuer da vi fik hinanden.
    så hvad jeg spørger om er der andre muligheder for smitte.
    selv om de måske er små så vil jeg gerne høre hvad er er muligt
Log in eller Registrér for at kommentere.