Netdoktor.dk - Danmarks uafhængige leksikon om sygdomme
Indstillinger

Smertelindring uden medicin

Redigeret 21 december, 2012, 05:08 i Åben debat om smerter
Jeg har reddet mig en reaktiv arthrit - dvs. en almindelig infektion, der har sat sig i leddene. Det skulle mærkes og opføre sig som gigt. Det sidder i knæ, ankler, skuldre, albuer, håndled og fingerled - og det gør bare så jâvla ondt! Jeg kan ikke sove for det om natten og vågner hele tiden pga smerter, skifter stilling, men vågner så igen lidt efter osv. Det er bedst om morgenen, og så bliver det værre og værre hen ad dagen. Det er konstante smerter - der er ingen stilling, der er smertefri, og jeg er ved at blive vanvittig.

Problemet med smertelindring er, at jeg ammer, så der er næsten ikke noget jeg må få. Så er der nogen af jer, der kender til noget, man kan prøve, som ikke er medicin?
Jeg tager panodil og ipren til natten og det har kun mild effekt - jeg kan stadig ikke sove ordentligt.
Varme bade hjælper, men kun så længe jeg ligger i karret - såsnart jeg stiger op, kommer smerterne tilbage.
Akupunktur synes jeg nærmest gør det værre.
Fysioterapi har ingen effekt.
Tigerbalsam hjælper faktisk lidt, når jeg skal sove - jeg vågner ikke så ofte som ellers.
Voltaren gel må jeg ikke bruge når jeg ammer, og detsamme gælder al anden smertelindring og jeg må heller ikke tage prednisolon.

Er der nogen der sidder inde med nogle alternative tips eller ideer til hvad man kan gøre ved de pokkers smerter?

Hilsen JoJo

Kommentarer

  • Indstillinger
    Jeg lider af mindre grad af gigt, særlig hofterne kan jeg mærke.
    For nyligt har jeg valgt at prøve en varme smertelindring som jeg har købt på en dealside dindeal.dk
    Det lavede en omslag med cremer urter osv, og det hjalp.
    Dog den smerte lindring virkede i kun en uge men alligevel.
    Det var et eller anden klinik for smerte lindring. Kunne tænke mig at prøve det igen men dealsiden har fjernet den deal igen. Hvis nogle ved hvad det var for en deal del det gerne med os andre.
  • Indstillinger
    Prøv at se sundhedside.dk det har lindret mange med gigtsmerter og diverse andre smerter der ellers ikke kan gøres noget ved, det er et forsøg værd. Er selv afhjulpet smerte :-)
Log in eller Registrér for at kommentere.